هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان با بازار اشتغال کشور رابطه مستقیمی دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززنجان ؛معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هدایت تحصیلی امری بسیار مهم است ، بطوری که از یک طرف به بازار اشتغال تاثیر مستقیم می گذارد و از سویی بازار اشتغال کنونی و نوع برداشت از آن نیز عامل مهم در انتخاب رشته دانش آموزان محسوب می گردد.
محمود عباسی افزود: هدایت تحصیلی به معنی راهنمایی دانش‌آموزان براساس توانایی‌ها، استعداد و علاقه‌ آنها در انتخاب رشته مورد نظرشان برای ادامه تحصیل و اشتغال مناسب در آینده در واقع اولین گام برای شروع فرایند مسیر شغلی است.

وی افزود:درهمین راستا هدایت تحصیلی امری بسیار مهم است ، بطوری که از یک طرف به بازار اشتغال تاثیر مستقیم می گذارد و از سویی بازار اشتغال کنونی و نوع برداشت از آن نیز عامل مهم در انتخاب رشته دانش آموزان محسوب می گردد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان زنجان اظهار داشت : در دهه‌ اخیر تمایل شدید دانش‌آموزان به رشته‌های خاص و تراکم شدید متقاضیان در رشته‌های دانشگاهی با مشاغل پر درآمد و با جایگاه اجتماعی بالا ، منجر به معطل شدن داوطلبان در پشت درهای کنکور و از بین رفتن استعداد‌های غنی کشور در این رقابت شدید ، شده است.

عباسی تصریح نمود:در نتیجه ی مطلب مذکور، مسئولین نظام آموزشی کشور با تدوین هدایت تحصیلی نوین راه حلی برای رفع این مشکل طراحی نمودندو از این رو دادن آگاهی های لازم در زمینه بازار اشتغال کشور و آینده شغلی رشته های مورد انتخابی دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان یکی از عمده اقدامات مشاوران مدارس است که هم اکنون انجام می شود و برای موفقیت در این مسیر نیازمند حمایت های سایر بخش های اداری و خصوصی کشورنیز هستیم.

انتهای پیام/ش

هدایت تحصیلی -بازاراشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.