دومین جشنواره خوشنویسی در روزهای 21 و22 تیرامسال در شهرستان رفسنجان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمد علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دومین جشنواره خوشنویسی در روزهای چهارشنبه وپنچشنبه 21 و 22 تیرامسال در شهرستان رفسنجان برگزار می شود گفت:این جشنواره با هدف استعدادیابی و کیفیت بخشی به خوشنویسان استان کرمان برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره در دوبخش آزاد و دانشجویی در بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق با موضوع اشعار خواجویی کرمانی است.
علیزاده با اشاره به اینکه 96 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است بیان کرد: 36 اثر خشنویسی وارد مرحله نهایی و رقابتی شده که 3 اثر در نستعلیق و سه اثر شکسته نستعلیق به عنوان برگزیده انتخاب شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد:افتتاحیه این جشنواره روزجهارشنبه ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر موزه ریاست جمهوری و اختتامیه آن ساعت 18 در تالار خیام دانشگاه ولی عصر رفسنجان برگزار می شود.
وی بابیان اینکه در استان کرمان 4 شعبه و انجمن خوشنویسی در شهرستان های کرمان ،زرند،سیرجان ورفسنجان داریم گفت: 160 خوشنویس ممتاز و بیش از 200 هنرجویی ممتاز خوشنویسی داریم .
علیزاده تصریح کرد: جایگاه استان کرمان از لحاظ کمی در کشور خوب است ولی از لحاظ کیفی هنوز جای کار و تلاش دارد.
وی با اشاره به اینکه 17 آموزشگاه خوشنویسی در استان کرمان است، گفت: 10 آموزشگاه در شهرستان کرمان و بقیه در دیگر شهرستان های استان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/ی

برگزاری جشنواره خوشنویسی در استان کرمان

برچسب ها: جشنواره ، خوشنویسی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار