جلسه بررسی روند جهانی شدن یزد در شورای شهر یزد برگزار شد.

فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درگفتگو ی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با اشاره به چهل ویکمین نشست اجلاس یونسکو گفت:در این اجلاس آنچه گذشت نگاه مثبت نمایندگان نسبت به بافت های تاریخی شهر یزد بود وبحث ساماندهی ومزایا از نقطه نظراتی بود که در پرونده مدنظر قرار گرفت.

دانش یزدی افزود:شهر یزد یک شهر تاریخی است و باتوجه به اینکه بافت تاریخی آن وسعت زیادی دارد،حیات وپویایی بافتها وکویری بودن ،ظرفیت واصالت آن حفظ شده است و در جریانهای شهر یزد بحث قنوات ،بادگیرها ،آب انبارها وحمام های تاریخی این ظرفیت را به بافت تاریخی میدهد که این پرونده با تمام مواردومشکلات،این ظرفیت ها شناسایی و مورد توجه جهان قرار گرفت واین جهانی شدن برای اولین بار ویک افتخاری است برای جمهوری اسلامی ایران و مهمترین نقش در جهانی شدن مردم ساکن بافت های تاریخی هستند.

عظیمی زاده شهردار یزد جهانی شدن را شروع یک سلسله فعالیت هاوزحمات جدی از سوی دستگاه ها دانست وگفت: تمام دستگاه ها باید از الزماتی که طرح ثبت جهانی مطرح کرده را در راستای حفظ ونگه داری این بافت ها اجرا کنند.

عظیمی زاده بدنه سازی وکف سازی بافت ها را از جمله اقدامات شهرداری بیان کرد وگفت:در بافت های تاریخی بهبود خدمات وارتقای سطح خدمات وامنیت بافت ها صورت گرفته و محورهای گردشگری ایجاد و فعالیت هایی جهت جهانی شدن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سیل گردشگران را در سطح شهر خواهیم داشت ، گفت:باید خدمات وبرنامه ریزی های شهری در سطح واندازه جهانی پیش بینی شود و دستگاه ها در بحث حمل ونقل عمومی ،خدمات رفاهی وزیرساخت هاوخدمات گردشگری همکاری لازم با یکدیگررا داشته باشند.

زارع رئیس شورای شهر یزد گفت: ما باید به بافت تاریخی از جهت معماری نگاه نکنیم وباید فرهنگ اصیل مردم را پاس بداریم و سعی وتلاش خودرا در راستای ساکن شدن یزدیهای اصیل در بافت های تاریخی را داشته باشیم.

زارع به سفر رئیس جمهور به یزد اشاره کرد وگفت:در این جلسه مقرر شد تا کمیته مربوطه تشکیل وجشن جهانی شدن همزمان با ورود رئیس جمهور و رونمایی از تابلو ثبت جهانی در بافت تاریخی برگزار شود.

زارع تصریح کرد: این جهانی شدن برندی است برای یزد وتوجه جهانیان به شهر یزد جلب شده وباعث رونق اقتصادی و ورود گردشگران و اشتغال نیز میشود.
دراین مراسم حاضرین پیشنهادات خودرا جهت بهتر برگزارکردن جشن جهانی شدن اعلام کردند.

این جلسه که با حضور دانش مدیرکل میراث فرهنگی و عظیمی شهردار واعضای شورای شهر یزد برگزار شد در مورد روند جهانی شدن یزد و گرامی داشتن این واقعه بحث شد.

انتهای پیام/ ی

نگاه مثبت نمایندگان نسبت به بافت های تاریخی شهر یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.