رئیس کل دادگستری استان کرمان از برخورد بدون اغماض با ناقضان حقوق شهروندی خبر داد و گفت: احیای حقوق عامه مخصوصا حقوق شهروندی از جمله ماموریت های اساسی قوه قضائیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،"یدالله موحد" افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی در سه ماهه اول امسال روساء و دادستان های عمومی وانقلاب استان کرمان به صورت مستمر از زندانها، بازداشتگاه ها و نیز مراجع انتظامی بازدید بعمل آورده اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 35 مورد بازدید از کلانتری ها و پاسگاه های سطح شهر کرمان طی دو مرحله و همچنین 70مورد بازدید سرزده در راستای رعایت حقوق شهروندی داشته ایم.

رئیس هیات حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: قضات دادسرای عمومی و انقلاب کرمان 70 مرحله بازدید از بازداشتگاه ها و زندان مرکزی کرمان داشته اند و در این بازدید ها قضات از نزدیک به بررسی مشکلات زندانیان در راستای حقوق شهرمندی پرداخته اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام کرد: اعضاء هیات در هر ماه با انجام نظارت و بازرسی های ۵ گانه، تمامی امورات مربوط به مراجع قضائی و انتظامی، زندان ها، بازداشتگاه های ثلاثه استان را به صورت ماهیانه مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند.

موحد با بیان اینکه اهداف هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی، در راستای ایفا نقش ذاتی قوه قضائیه که همانا احیای حقوق شهروندی است،می باشد، خاطر نشان کرد: این بازدید ها در جهت رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت، انجام می پذیرد.

رئیس هیات حفظ حقوق شهروندی استان کرمان تصریح کرد: اعضا هیات باید در اجرای وظایف محوله و نظارت قاطع و دقیق بر حسن اجرای قانون نظارت داشته باشند، تا از هر گونه تضییع حقوق شهروندان جلوگیری بعمل آورند .

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید اقدامات هیات نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی ؛ در جهت تسهیل امور نظارت و بازرسی و همچنین جمع آوری گزارشات و شکوائیه های مردمی و پیگیری تا حصول نتیجه ساماندهی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار