معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از راهیابی ۷۴ نفر از دانش آموزان استان به مرحله کشوری مسابقات قرآن عترت و نماز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این خبر گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز با هدف توسعه فرهنگ و معارف اسلامی و تقویت انس دانش آموزان با قرآن در دو بخش پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود.

عباسی افزود: رشته‌های تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز، رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی حفظ ویژه شامل ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، اذان و مداحی (ویژه پسران) از جمله رشته‌های این مسابقات است.

وی زمان برگزاری مسابقات دانش آموزان پسر در بخش پژوهشی را ۲۰ الی ۲۳ تیر ماه و زمان برگزاری مسابقات دانش آموزان دختر را از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ تیرماه اعلام کرد.
این مقام مسئول مکان برگزاری این مسابقات را شهر اردبیل عنوان کرد.

عباسی با اشاره به بخش آوایی امسابقات گفت: در بخش آوایی ۱۵ دانش آموز پسر و ۱۵ دانش آموز دختر از استان زنجان به میزبانی مشهد مقدس به رقابت خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، زمان برگزاری این مسابقات برای دانش آموزان پسر ۱۵ لغایت ۱۸ مرداد ماه و برای دانش آموزان دختر ۲۰ الی ۲۳ مرداد ماه عنوان کرد و افزود: در این بخش نیز ۲۵ دانش آموز پسر و ۱۹ دانش آموز دختر از استان زنجان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت در بخش فرهنگیان نیز گفت: در این مسابقات که از ۱۴ لغایت ۱۷ تیر ماه در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری است ۸ نفر از فرهنگیان استان زنجان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جزء، نهج البلاغه، الگوی برتر تدریس احکام شرکت دارند.

عباسی در پایان افزود: در مجموع، تعداد ۳۴ دانش آموز دختر، ۴۰ دانش آموز پسر، ۸ نفر از همکاران فرهنگی به همراه ۵ نفر سرپرست و ۴ نفر مربی از استان زنجان به این مسابقات اعزام می‌شوند.

 

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.