بررسی‌های پزشکی درباره زنی که سه فرزندش را به قتل رساند و بعد خودکشی کرد، از سوی متخصصان پزشکی قانونی ادامه دارد و سلامت روان او در حال بررسی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این زن چند روز قبل در یکی از روستاهای خراسان شمالی بعد از اینکه شوهرش خانه را ترک کرد، سه فرزند خردسال خود را با ضربات چاقو به قتل رساند. او که شش‌ماهه باردار بود اقدام به خودکشی کرد و زمانی جسم نیمه‌جان او پیدا شد که مادرش برای سرزدن به او به خانه‌اش رفته ‌بود.
پلیس وقتی در جریان این کودک‌کشی قرار گرفت که اهالی روستا تماس گرفته و گفتند زنی جوان و باردار خودکشی کرده و سه فرزندش هم به قتل رسیده‌اند. با حضور مأموران در محل مشخص شد زن جوان هنوز زنده ‌است و نفس می‌کشد. بنابراین نیروهای اورژانس که در محل حاضر شده بودند، زن باردار را به بیمارستان منتقل کردند و اجساد سه کودک نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت.
با توجه به اینکه زن جوان به دلیل جراحاتی که داشت، نمی‌توانست صحبت کند، پلیس پدر او و شاهدان دیگر را مورد بازجویی قرار داد. پدر این زن گفت: نوه‌هایم هر روز به مغازه من می‌آمدند و تا شب با من بودند اما روز حادثه نیامدند و من نگران شدم چون هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده بود تا اینکه از همسرم خواستم به خانه دخترم برود و حال آنها را بپرسد. هنوز چند دقیقه بیشتر از رفتن همسرم نگذشته بود که دیدم اهالی روستا به سمت خانه دخترم می‌دوند. یکی از اهالی به من گفت برای دخترت اتفاقی افتاده و همسرت در حال شیون‌کردن است. من هم بلافاصله به سمت خانه دخترم رفتم و دیدم همسرم شوکه شده و روی زمین افتاده است و اصلا توان حرف‌زدن ندارد و دخترم هم غرق در خون روی زمین است. حالم خیلی بد بود اصلا نمی‌دانستم باید چه کنم اهالی روستا با پلیس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.
زنی که به‌عنوان اولین فرد بعد از جنایت وارد خانه زن جوان شده بود، گفت: بچه‌ها غرق در خون هر کدام به طرفی افتاده بودند و جان نداشتند. من سعی کردم کمک کنم اما هیچ‌کدام نفس نمی‌کشیدند و بدنشان سرد بود. زن جوان را صدا زدم خیلی ترسیده بودم. جوابی نداد به حیاط که آمدم جسم بی‌جانش را دیدم. اول فکر کردم او هم مرده است اما بدنش تکان می‌خورد. در ادامه تحقیقات، مأموران جست‌وجو درباره پدر خانواده را آغاز کرده و در گفت‌وگو با خانواده او متوجه شدند این مرد برای سفر چندروزه خانه را ترک کرده و به شهر رفته است. این مرد وقتی متوجه شد چه اتفاقی افتاده است به سراغ مأموران رفت و گفت: من و همسرم مشکلی با هم نداشتیم و اصلا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.
این درحالی بود که زن جوان در اولین گفته‌هایش به مأموران مدعی شد خودش فرزندانش را کشته است. او گفت: می‌خواستم همه ما بمیریم به‌همین‌دلیل اول بچه‌ها را با چاقو زدم و کشتم بعد خودم را از بلندی به پایین پرت کردم که هم خودم بمیرم و هم بچه‌ای که در شکم دارم. این زن که به‌شدت گریه می‌کرد و وضعیت روانی مناسبی نداشت، نتوانست به بقيه سؤال‌هاي مأموران پاسخ دهد و به توصیه پزشکان ادامه بازجویی از این زن به بعد موکول شد.
اما شوهر او وقتی متوجه شد همسرش دست به قتل کودکانش زده است از او شکایت کرد و گفت: من اصلا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است و درخواست رسیدگی دارم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، درباره این پرونده به میزان گفت: کودکانی که به دست مادرشان کشته شده‌اند، هشت، شش و سه‌ساله هستند. هر سه نفر آنها با ضربه چاقو به قتل رسیده‌اند و مادر این بچه‌ها که متهم اصلی پرونده است بعد از قتل فرزندانش اقدام به خودکشی کرده تا هم خود و هم جنین شش‌ما‌هه‌ای که در شکم داشته را از بین ببرد. مادر و جنین نجات پیدا کرده‌اند و وضعیت جسمانی هردوی آنها خوب است اما وضعیت روانی مادر بسیار نامناسب است.
وی گفت: فقر و بی‌پولی علت این قتل‌ها نبوده و انگیزه‌ای دیگر باعث این قتل‌عام شده است. پزشکی قانونی درحال‌حاضر تحقیقاتی درباره احتمال جنون آنی یا استفاده مواد مخدر و داروهای روان‌گردان را مورد بررسی قرار داده است و نتیجه آن به‌زودی اعلام می‌شود. همچنین تحقیقات درباره انگیزه اصلی این زن همچنان ادامه دارد.

منبع:شرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.