مراسم گرامی داشت مرحوم سیدرضا نیری مدیراسبق کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با حضور مسئولین مختلف در کرمان برگزارشد.

راه اندازی 256مجمع خیران سلامت باکمک مرحوم نیریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان در این مراسم که به همت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مرحوم نیری جزء پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی بود و از سال 42 خدمت ولی فقیه و رهبر کبیر انقلاب بود.

وی شخصیت مرحوم نیری را بسیار مشابه مرحوم عسگراولادی دیگر رئیس اسبق کمیته امداد امام خمینی دانست و گفت: این دو بزرگوار از ابتدای فعالیتهای انقلابی در خدمت نظام بودند.


حجت الاسلام والمسلمین تقوی توکل به خداوند و امیدواری به آینده را از دیگر ویژگیهای مرحوم برشمرد و افزود: مردم دوستی و خدمت بدون منت از دیگر سجایای اخلاقی وی بود.

وی ولایت مداری را از دیگر ویژگیهای مرحوم نیری دانست و گفت: ایشان به میزانی شیفته خدمت بود که بعد از کمیته امداد مجمع خیرین سلامت را راه انداخت و منشا خدمات بسیاری شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور جمع آوری و هزینه کرد بیش از 3 هزار میلیارد تومان از مردم و خیران رایکی دیگر از خدمات وی دانست و افزود :وی 265 مجمع خیران سلامت را در سطح کشور راه اندازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد :مرحوم نیری با راه اندازی این مجمع صدها مرکز بهداشتی درمانی را در نقاط مختلف ساخت و معتقد بود امور باید به مردم واگذار شود و هرجا مشارکت مردم بیشتر باشد خدمات بیشتری صورت می گیرد.


این مراسم با قرائت پیام مقام معظم رهبری مداحی و تلاوت قرآن با حضور پرشور مردم و مسئولان استان برگزار شد.
مرحوم سیدرضا نیری از موسسان کمیته امداد امام خمینی/ نزدیک به 29 سال در کمیته امداد خدمت کرد و بعد از آن با راه اندازی مجمع خیران سلامت کشور به عنوان دبیر کل این مجمع تا پایان عمر فعالیت داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار