تهیه‌کننده «سد معبر» به اهمیت بالای بخش تهیه‌کنندگی در سینما اشاره کرد.

بهمن کامیار تهیه‌کننده و کارگردان سینما درباره فضای تهیه‌کنندگی چند سال اخیر نسبت به سنوات گذشته به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به شخصه تجربه آنچنانی ندارم که نگاهی تحلیل‌گرایانه روی این جریان داشته باشم اما آن چیزی که در ایران به نظر می‌آید این است که تهیه‌کننده باید فقط سرمایه‌ای را برای یک تولید یک فیلم تامین کند و مانند حرفه‌ای‌ها و با سابقه‌ها برای این بخش از تولید یک فیلم،اهمیتی قائل نمی‌شوند.

وی افزود: تهیه‌کننده حرفه‌ای باید بداند یک فیلم چه پیامی دارد، چرا باید ساخته شود، هدف و حرفش چیست و... و به این دلیل است که متأسفانه شاهد بعضی‌ از فیلم‌ها هستیم که آدم با خودش می‌گوید چرا و با چه هدفی این فیلم ساخته شده و اصلا چرا باید تولید می‌شده؟!

این کارگردان عنوان کرد: سینما رسالتی بالاتر از سرگرمی دارد که آن را تهیه‌کننده تعیین می‌کند، او است که می‌گوید چه فیلمی با چه موضوع و هدفی ساخته شود و در کل از صفر تا صد خلق یک اثر در اختیارش خواهد بود.

کامیار بیان کرد: اینکه گروهی را استخدام کنیم و فقط به صرف ساختن فیلم پیش برویم، صحیح نیست و تعریف واقعی تهیه‌کنندگی نخواهد بود. در صورتی که خلق یک اثر، بینش و تحلیل درست مخصوص به خود را می‌طلبد.

این تهیه‌کننده اذعان داشت: متأسفانه با فیلم‌هایی مواجه می‌شویم که یا منافعی در بخش تولید داشته و یا از روی نا‌آگاهی ساخته شده است.

کامیار درباره مدیریت تهیه‌کنندگی و کارگردانی یک فیلم توسط یک نفر عنوان کرد: چون خودم این مسیر را تجربه کردم موافق این مقوله نیستم که یک شخص نمی‌تواند هر دو را به صورت همزمان پیش ببرد چرا که پتانسیل لازم خود را می‌طلبد.

کامیار خاطرنشان کرد: در طول سال چندین فیلمنامه به دستم می‌رسد و کمتر اتفاق می‌افتد همه را قبول کنم بر همین اساس در حال حاضر فقط بر روی فیلم سینمایی «سد معبر» انرژی و زمانم را صرف کرده‌ام.

 

انتهای پیام/

                                                               تهیه‌کننده سینما با چه هدفی یک فیلم را می‌سازد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار