بهمن کامیار به بیان علت‌های مختلف در خصوص عدم موفقیت برخی فیلم‌های خوب و خوش ساخت پرداخت.

بهمن کامیار تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به افزایش رونق تولیدات کمدی سینما به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: به هر حال فروش فیلم‌های کمدی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نسبت به دیگر ژانرها در سطح بالاتری قرار دارد، اما در سینمای ما حداقل مسئولان از تولید آنها ناراحت نمی‌شوند چون جزء موفقیت و دستاوردهای کارنامه کاری‌شان محسوب می‌شود.

وی افزود: به عنوان نمونه «پنجاه کیلو آلبالو» در زمان پخش در شبکه نمایش خانگی به مشکل برخورد و به تازگی از آن رفع مشکل شده است، اما در زمان اکران رکورد زنی کرد و این برای مسئولان اتفاق خوبی به شمار ‌آمد و به هیچ عنوان از چنین دستاوردی گذر نخواهند کرد.

وی ادامه داد: فروش بالای فیلم‌های کمدی برای ما سینماگران هم اتفاق خوبی قلمداد می‌شود چرا که چرخه فروش و تولید بهتر می چرخد، رونق بالای سینما را به دنبال دارد و جلب اعتماد سرمایه‌گذار را نیز به همراه خواهد داشت که تمام این عوامل به بهتر و بیشتر چرخیدن این هنر صنعت کمک می‌کند.

این تهیه‌کننده اذعان داشت: اینکه همزمان چند فیلم کمدی همراه با فیلم‌های غیرکمدی اکران شود آسیب‌زننده خواهد بود. بر همین اساس شورای پروانه نمایش در چینش فیلم‌ها باید تدابیر دیگری بیندیشد و به نحوی هماهنگ کند که همه ژانرها در اکران، فروش و جذب مخاطب داشته باشند.

این تهیه کننده تصریح کرد: زمانی که چرخه اکران ناهماهنگی داشته باشیم به طور قطع اولویت سینمادار هم هر چقدر فیلم‌های اجتماعی آماده نمایش جذاب و خوش ساخت باشند، با فیلم‌های پرفروش کمدی خواهد بود در نتیجه بهترین و بیشترین سانس و سالن را به آن‌ها تعلق می‌دهد و این باعث ضربه خوردن فیلم‌های غیرکمدی خواهد شد.

این کارگردان عنوان کرد: البته اکنون ایرادی به شورای صنفی نیست چرا که طبق قانون و بر اساس کف فروش و مدت زمان اکران، فیلم‌ها را تعویض می‌کند بلکه مشکل در چینش فیلم‌ها خواهد بود.

کامیار در ادامه به بیان علل دیگر عدم موفقیت برخی فیلم‌ها پرداخت و بیان کرد: فیلم‌های خوبی مانند «تیک آف» و «برادرم خسرو» دو سال بود که در صف اکران قرار داشتند و زمان اکران‌شان راضی‌کننده نبود و این فیلم‌ها از این بابت ضربه دیدند، اما در کنار آن می‌بینیم فیلم‌هایی که در حال حاضر سینمای ما گنجایش آنها را ندارد پس از تولید به سرعت اکران می‌شوند یعنی آثاری که از قبل اکران می‌توان تشخیص داد مخاطبی ندارند، پس این وقفه و در انتظار اکران ماندن و یا همزمانی نمایش با چند فیلم کمدی قطعا عواقب خوبی ندارد، این در حالی است که این فیلم‌ها می‌توانستند در زمان‌های مناسب سطح گسترده‌تری از مخاطب را جذب کنند.

این تهیه‌کننده یادآور شد: پس من با تولید آثار کمدی مخالف نیستم اما اگر شرط‌هایی که در تولید و اکران عرض کردم رعایت شود، به نظرم اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

کامیار درباره زمان اکران «سد معبر» خاطرنشان کرد: منتظر اکران در عید فطر هستیم ولی هنوز قطعی نشده است اما فکر می‌کنم زمان مناسبی باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار