فرماندار شهرستان بیله سوار از شناسایی 16 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی شهرستان بیله سوار افزود: صاحبان این چاه های غیرمجاز برای برخورد قضایی به دستگاه قضا معرفی شدند.

وی بیان کرد: مدیریت کنترل و استفاده بهینه آب در شهرستان بیله سوار توسط مردم و بخصوص کشاورزان به خوبی اجرا می شود و یکی از عوامل مهم در بحث مدیریت آب در این شهرستان برنامه ریزی و صرفه جویی در مصرف آب و رعایت حق و حقوق دیگر کشاورزان است.
فرماندار بیله سوار مدیریت آب منطقه و تامین به موقع آب برای کشاورزان در زمان کشت دوم را ضروری دانست و گفت: با تلاش همکاران جهاد کشاورزی و هماهنگی با مدیریت آب در تامین آب کشت دوم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

حلیم ظرفیت ذخیره منابع آبی سد ارس را 914.8  و خداآفرین را 306.64 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به تیرماه سال گذشته برای سد ارس منفی 23درصد و برای سد خداآفرین منفی17 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: بیشترین مصرف آب در شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است و متولیان بحث آب باید اطلاع رسانی و هماهنگی لازم را در زمان مصرف آب زمین های کشاورزی داشته باشند.
وی در ادامه به آمار بارش سالانه اشاره کرد و افزود: از مهر ماه سال گذشته تاکنون 387.1میلیمتر بارندگی در بیله سوار ،217.1 میلیمتر در جعفرآباد ، 250.1 میلیمتر در انجیرلو و 196.9 میلیمتر در شورگل صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/ح

کاهش ظرفیت ذخیره منابع آبی سد ارس و خداآفرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.