مدیرکل دفتر هماهنگی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در حال حاضر روزانه ۵۰ هزار تن پسماند در شهر‌ها و روستا‌ها تولید می‌شود و از این میزان ۷۶ درصد دفن می‌شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نخستین کارگاه آموزشی دفن مهندسی و بهداشتی پسماند که با حضور جمعی از کارشناسان استانداری‌ها و شهرداری‌های کشور در شیراز برگزار شد اظهار کرد: پارسال ۹۰ میلیارد تومان برای کمک به اجرای مدیریت پسماند به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص یافت و در این راستا ۱۱۴ شهر و بیش از ۷ هزار دهیاری، پسماند را دفن می‌کنند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۵۰ هزار تن پسماند در شهر‌ها و روستا‌ها تولید می‌شود و از این میزان ۷۶ درصد دفن می‌شوند که ۵ درصد پسماند بهداشتی و مهندسی و مابقی پسماند غیربهداشتی است.


احمدی بیان کرد: سالانه شاهد خسارت ۳۷ هزار میلیارد تومانی ناشی از دفن غیراصولی پسماند به‌ غیر از خسارت در حوزه سلامت و بروز بیماری‌ها در کشور هستیم که این مهم نیاز به ساماندهی دارد.


مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بر اساس مصوبه قانونی، مدیریت پسماند عادی مهندسی بر عهده شهرداری‌ها و در روستا‌ها برعهده دهیاری‌ها است.


وی اظهار کرد: از نظر نظافت و جمع‌آوری پسماند و از نظر تأسیسات دفن زباله در میان دیگر کشور‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستیم که نیاز به حمایت بخش خصوصی است.


احمدی تصریح کرد: برای مقابله با متخلفان به‌ویژه خانواده‌هایی که در حوزه پسماند زباله‌های خود را از مبدأ تفکیک نمی‌کنند، بر اساس قانون ضابطان قضایی شهرداری مجاز به برخورد قانونی هستند.


این مسئول ادامه داد: بیش از یک تا یک‌ و نیم درصد پسماند‌ها به‌صورت غیررسمی و دوره‌گرد جمع‌آوری شده، در شهر‌های شیراز، اصفهان و مشهد نیز تفکیک پسماند از مبدأ به خوبی انجام می‌گیرد.


احمدی با اشاره به اینکه استان‌های شمالی در ساخت تجهیزات مربوط به دفن پسماند در اولویت هستند اضافه کرد: استان فارس در دفن پسماند در میان دیگر استان‌ها از موقعیت برتری برخوردار است و در این راستا با ارائه تسهیلات به بخش خصوصی، تأسیسات دفن پسماند ۵۰۰ تنی در کلان‌شهر شیراز به‌زودی احداث می‌شود.

انتهای پیام/ن

جمع‌آوری بیش از یک تا یک‌ و نیم درصد پسماند‌ها در کشور به‌ صورت غیررسمی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار