نماینده مردم اراک گفت: وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به اخذ تصمیمات منطقی و موثر در جهت تعیین تکلیف سپرده گذاران کاسپین بپردازند.

 به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما امروز از هر زمانی بیشتر نیازمند وحدت هستیم و امیدوارم که با درک این شرایط حساس حول محور رهبری مقام معظم رهبری فضایی را فراهم کنیم که رئیس جمهور منتخب بتواند با انتخاب تیم کاری منسجم و جوان بتواند وعده‌های خود را محقق سازد.

وی افزود: از جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انتظار دارم که با تشکیل جلسه‌ای ویژه و مشترک با حضور وزیران اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت، روسای سازمان خصوصی ‌سازی، رئیس بانک مرکزی برای رفع مشکلات بزرگ اراک از جمله هپکو، ایران کو، آذران، کمباین و واگن‌سازی پارساقدامات موثری را اتخاذ کند. 

مقدسی تصریح کرد: به عنوان مثال در شرکت هپکو به رغم اینکه سازمان خصوصی‌سازی سهام‌دار جدیدی را معرفی و دولت برای خرید ماشین آلات مقدماتی را فراهم کرده اما کارگران این شرکت چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند بنابراین انتظار دارم برای رفع دغدغه آنها دولت سهامدار جدیدی را معرفی کند که تعهدات خود را عملی سازد. 

وی ادامه داد: در خصوص شرکت آذران انتظار دارم که بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده در تعیین تکلیف موانع این شرکت اقدام نموده و چنانچه امکان دارد وکالت اداری این شرکت را به افراد شرکتهای صاحب نظر واگذار کند.

مقدسی تأکید کرد:‌ تعیین تکلیف کارکنان آونگان پس از چندین سال موضوعی است که همواره مورد تأکید می‌باشد همچنین از دولت انتظار دارم برای اجرایی کردن دو خطی سازی خطوط راه آهن اراک-تهران و خط سریع‌السیر اقدام به عمل آورد و همچنین در رفع آلودگی هوا در این شهر به اجرای مصوبات قبلی در این خصوص اهتمام ورزد و برای نجات تالاب میدان انار اراک اهتمام بورزند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب افزود: با توجه به نگرانی شدید سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری به ویژه کاسپین از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی انتظار دارم پیرو جلسات متعددی که در مجلس شورای اسلامی برگزار شده به اخذ تصمیمات منطقی و موثر در جهت تعیین تکلیف این سپرده گذاران اقدام کند.

وی بیان داشت:‌ از وزیر راه و شهرسازی انتظار دارم که هرچه سریع‌تر از راه‌های مواصلاتی اراک، کمیجان به همدان و بخش مرکزی بازدید و با استفاده از اعتبارات ملی اقدامی در این زمینه به عمل آورند.

مقدسی خاطرنشان کرد: از وزیر بهداشت و درمان تقاضا دارم برای عملیاتی کردن پروژه هزار تخت خوابی بیمارستان آیت الله خوانساری و بیمارستان ولیعصر اهتمام ویژه‌ای داشته و مشکلات اراک را در بخش درمان مرتفع کند.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار دارم که وعده‌های خود در خصوص بازسازی بازار قدیمی اراک و سایر اماکن تاریخی اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار