نماینده مردم تهران گفت: اگر امروز به مشکلات جوانان توجه نکنیم بیم آن می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شرایط بحرانی در کشور باشیم.

سید فرید موسوی نماینده مردم تهرانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس با بیان اینکه امنیت کشور مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، اظهار داشت: همه ما فارغ از گرایش‌های سیاسی باید با ید واحد در برابر دشمنان سرزمین‌مان بایستیم و از پاسداران امنیت کشور حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردان غیور و گمنام این کشور با شهادت و ایثارگری خود ثبات و امنیت کشور را تأمین کرده‌اند وظیفه ماست که جنبه‌های دیگر امنیت کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی و شغلی را به جد پیگیری کنیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: اگر امروز به مشکلات جوانان توجه نکنیم بیم آن می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور خدایی ناخواسته شاهد شرایط بحرانی در کشور بوده و امنیت پایدار کشور را با چالش مواجه می‌کند.

موسوی اظهار داشت: وضعیت جهانی صنعت بانکی همچنان مانع اصلی توسعه ملی محسوب می‌شود و متأسفانه مردم تاوان بی‌تدبیری‌های مسئولان در این عرصه را به دوش می‌کشند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب معیشتی مردم گفت: از مهم‌ترین معضلات اجتماعی کشور فقدان نگاه استراتژیک به مسائل جوانان کشور است در حالی که جوانان در همه کشورها به عنوان سرمایه انسانی برای توسعه محسوب می‌شوند اما متأسفانه در کشور ما فقدان اشتغال برای جوانان منجر به معضلات اجتماعی بسیاری شده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: متأسفانه درصد قابل توجهی از جوانان فعال جامعه بیکار هستند در حالی که می‌توانست از ظرفیت نیروی جوان برای بهبود و توسعه کشور به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با تأکید بر ضرورت اعتماد به جوانان اظهار داشت: متأسفانه بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب می‌بینیم که همان نسل اول بر مسند مدیریتی کشور قرار دارند و در توانمندسازی جوانان برای خدمت به کشور فعالیتی آن طور که باید و شاید انجام نمی‌دهند و حاضر نیستند عرصه فعالیت را به جوانان دهند در حالی که خود این افراد با سعی و خطای زیادی مدیریت کردند و امروز همین افراد به عدم تجربه جوانان استناد می‌کنند.

موسوی تأکیدکرد: سوال ما از این افراد آن است که آیا عرصه‌ای برای فعالیت جوانان وجود ندارد که آنها هم صاحب تجربه شوند؟ قطعا باید به جوانان اعتماد کنیم و شایسته این کشور نیست که نیروی جوانش بیکار باشد و دولت در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و جامعه جوان حامی دولت منتظر اقدام جدی دولت برای ورود جوانان در عرصه مدیریتی کشور هستند.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: ‌دولت باید شجاعت لازم در بکارگیری جوانان نخبه و متخصص و همچنین همراه و همسو با سیاست‌های مدیریتی کشور را داشته باشد و با اقدامات عملی نشان دهد بر آ‌نچه که با جوانان عهد کرده پایبند است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از خاستگاه‌های جوانان وضعیت دانشگاه‌های آنان است، گفت: تأکید بر توسعه کمی دانشگاه‌ها جز وضعیت علمی کشور دستاورد دیگری نخواهد داشت و متأسفانه کار به جایی رسیده که طبقه محروم جامعه به علت هزینه زیاد دانشگاه‌ها آنچه که از سبد خانواده خود حذف می‌کند تحصیل و آموزش است.

انتهای پیام/

دولت شجاعت لازم در بکارگیری جوانان نخبه را داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار