جمعی از کارگران هپکو در اراک در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان در میدان صنعت اراک تجمع کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  جمعی از کارگران شرکت هپکو اراک با تجمع در میدان صنعت اراک اعتراض خود را به پرداخت نشدن حقوقش و دستمزدشان اعلام کردند.

این کارگران می گویند مدتهاست که حقوق و دستمزد کاری خود را دریافت نکرده اند و از طرف مسئولین هم اقدامی صورت نگرفته است.

دیروز هم جمعی از کارگران کارخانه هپکو اراک در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات و حقوقشان مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند که بعد از حضور حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و قول پیگیری حق وحقوق کارگران ،تجمع پایان یافت.

سه روز پیش هم جمعی از کارگران هپکو اراک در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان در میدان صنعت اراک تجمع کردند که موجب اختلال در تردد خودروها شد.

 ایجاد مشکلات برای شرکت هپکو بعد از خصوصی سازی

 شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین واحدهای تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه،  بعد از واگذاری به بخش خصوصی  با مشکلات عدیده ای مواجه شد.

این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست توقعات این واحد به خصوص کارگران را برآورده کند و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال 96 در آگهی مزایده، سهام اصلی   شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک  شرکت آلمانی واگذار کرد.

 حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی روز شنبه 13 تیرماه با اشاره به معرفی نشدن هیئت مدیره جدیدشرکت هپکو گفت :تا 26 خردادماه هنوز هیئت مدیره قبلی حضور داشتند و هیئت مدیره جدید به‌ تازگی مسئولیت را تحویل گرفته‌اند که با توجه به تاخیر سهامداری که توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام شده  باید هیئت مدیره جدید معرفی و کارها از جمله معوقات کارگران پیگیری شود.


انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.