اعتباری برابر با صد میلیارد تومان برای اجرای طرح های گاز رسانی روستاهای شمال آذربایجان غربی از سوی شرکت در نظرگرفته شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  نماینده مردم شهرستان های ماکو چالدران شوط و پلدشت در مجلس شورای  اسلامی با اعلام اتمام گازرسانی به روستاهای شمال آذربایجان غربی گفت : بر اساس برنامه ریزی های تدوین شده از سوی وزارت نفت برای روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان های ماکو چالدران شوط و پلدشت 6 بسته و طرح گاز رسانی تدوین شده و براساس این بسته ها باید تا پایان سال 97 گاز رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار این 4 شهرستان به اتمام برسد .


عین الله شریف پور اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح های گاز رسانی از سوی شرکت نفت را صد میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : در حال حاضر در این 6 بسته تعریف شده گاز رسانی برای بیش از 152 روستا عملیات گاز رسانی آغاز شده است .


وی گاز رسانی از سه راهی قره ضیاالدین تا شهرک ارس ؛ از شهرک ارس تا پلدشت ؛ پلدشت به طرف یولاگلدی و پلدشت به سمت دشت زنگه و بخش مرکزی این شهررا طرح و بسته اول اعلام کرد و گفت : در حال حاضر در این طرح کار گاز رسانی به 16 روستا در حال اجراست .


شریف پور در ادامه با اشاره به نبود طرح گاز رسانی و برخوردار نبودن هیچ روستا از نعمت گاز در بخش بازرگان تصریح کرد : در طرح دیگر تعریف شده روستاهای منطقه بور الان از سمت زنگنه گازرسانی خواهد شد.


وی گاز رسانی به بخش مرکزی ماکو را ازدیگر طرح گاز رسانی در شهرستان های شمال استان اعلام کرد و گفت : در شهرستان چالدران هم 2 طرح برای روستاهای بخش مرکزی و دشتک تدوین شده است .


نماینده مردم شهرستان های ماکو چالدران شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که گاز رسانی به روستاهای این 4 شهرستان در وزارت نفت تصویب شده و دستورات لازم برای گاز رسانی صادر شده و به مرور این بسته ها پیمان سپاری شده و اجرا خواهد شد گفت : در حال حاضر میانگین برخورداری گاز در سطح روستاهای استان آذربایجانغربی 56 درصد بوده و به ترتیب هم در شمال استان در شهرستان شوط بیش از 76 درصد ؛ در شهرستان پلدشت 16 درصد ؛ در شهرستان ماکو 13درصد ودر روستاهای چالدران 6 درصد است .

 

انتهای پیام/ی

 

گاز به روستاهای شمال آذربایجان غربی می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.