در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

پاسخ سخنگوی وزیر امورخارجه در خصوص راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به کاخ الیزه

قاسمی درباره راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به کاخ الیزه توضیحاتی را ارائه داد.

پاسخ سخنگوی وزیر امورخارجه در خصوص راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به کاخ الیزهبهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه ندادن  خبرنگار صدا و سیما به کاخ الیزه فرانسه توضیح داد: هر کشوری در عرصه آمدوشدهای سیاسی و دیپلماتیک و یا پذیرش سفرا و خداحافظی آنها پروتکل‌های خاص خود را دارد. برخی از این قوانین ساده‌ترند و تعدادی سخت‌تر! فرانسه هم که از جمله کشورهای اروپایی است برای هر سفر و یا دیدارهای دیپلماتیک خود تعریف و آدابی خاص دارد که تا حدی سخت و پیچیده است.

وی اضافه کرد: در فرانسه هم مانند بسیاری دیگر از کشورها در ملاقات‌های خارجی آن هم در سطح رییس کشور و دولت، الزاما خبرنگار و فیلم بردار غیر خودی نمی‌تواند حضور یابد و آنها از عکاس یا فیلم بردار خود در نهاد ریاست جمهوری یا نخست وزیری‌شان بهره‌ می‌گیرند. مثلا وقتی یک رییس جمهور خارجی به الیزه می‌رود برای ملاقات در داخل ساختمان خبرنگار فرانسوی یا خارجی وارد نمی‌شود. بعد ملاقات و به هنگام ترک ساختمان در مقابل جایی که میهمان سوار اتومبیل می شود جایگاهی است که عکاسان و خبرنگاران می‌‌توانند طبق پروتکل‌های تعریف شده مصاحبه و تصویر بگیرند.

قاسمی تاکید کرد: لذا نبودن فیلم بردار صداوسیما در داخل محل ملاقات در چارچوب آن پروتکل مساله‌ای غیرعادی یا اقدامی توهین آمیر  نبوده و نیست.

انتهای پیام/

در این باره بیشتر بخوانید:

آیا مستأجر جدید کاخ الیزه به توافق برجام پایبند خواهد بود؟

 ظریف با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۶
دست ندادن با آقای ظریف چی ؟ اون بی احترامی نیست ؟
آخرین اخبار