اهدای مدال و نشان ملی فرانسه به محمد بن نایف

چه کسانی "ل‍ژیون دونور" می‌گیرند؟

اهدای مدال و نشان ملی فرانسه از سوی رئیس‌جمهور این کشور به ولیعهد پادشاهی عربستان بازتاب و انتقادات فراوانی را به حساب ساکن کاخ الیزه واریز کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اهدای مدال و نشان ملی فرانسه (لژیون دونور) از سوی «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهور این کشور به «محمد بن نایف»، ولیعهد پادشاهی عربستان بازتاب فراوانی در رسانه‌های بین‌المللی داشت و انتقادات فراوانی را به حساب ساکن کاخ الیزه واریز کرد؛ انتقاداتی که با توجه به محبوبیت بسیار پایین اولاند می‌تواند کار را برای ادامه فعالیت او در پاریس به عنوان رئیس‌جمهور سخت کند و زمینه را برای شکست او در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی فراهم کند.

چه کسانی


نشان لژیون بالاتر نشان افتخار کشور فرانسه است که ناپلئون بناپارت در 19 می 1802 آن را بنیان گذاشت.

این نشان از 1815 به دستور لویی هجدهم به 5 سطح درجه بندی شد که شامل سه رده و دو مقام است که پایین ترین درجه آن شوالیه است.
عضویت در لژیون و اتباع فرانسه محدود شده است با این حال اتباع سایر کشورها که به فرانسه خدمت کردند و یا از آرمان‌های آن حمایت کردند ممکن است که دریافت نوعی از لژیون نایل شوند که تقریبا همان چیزی است که به عنوان عضویت درآن شناخته می‌شوند.

در اینجا یک دستورالعمل ساده و کاربردی برای کسانی که خواهان دریافت این نشان هستند تدارک دیده دستورالعملی که انجام هر کدام از موارد مطرح شده در آن می‌تواند شمار یک گام به دریافت مدال لژیون نزدیک کند چرا که بسیاری از افراد با انجام دادن آنها توانسته‌اند به دریافت این نشان نایل شوند که در ادامه نام آنها را مرور می‌کنیم:

پس اگر می‌خواهید که نشان ملی فرانسه را روی سینه شما نصب کنند باید:

1-زنان و کودکان را در یمن و سوریه به خاک خون بکشید مانند محمدبن ناف ولیعهد پادشاهی عربستان

2- فرهنگ ملی و سنتی کشور خود را سرکوب و تقلید از فرهنگ غربی را اجباری کنید مانند مصطفی کامل آتاتورک

3- اختیارو کنترل حکومت در کشورتان را در اختیار تام سیاستمداران کشورهای غربی قرار دهید مانند احمدشاه قاجار پادشاه اسبق ایران.

4- هزینه سفرهای متعدد خود به اروپا را با واگذاری امتیازات گسترده اقتصادی و سیاسی به کشورهای غربی و تاراج منافع ملی تأمین کنید مانند مظفرالدین شاه قاجار پادشاه اسبق ایران.

5- هر روز تعداد بیشتری از زنان و کودکان را در فلسطین بکشید و خونشان را روی زمین بریزید و به آن افتخار کنید مانند شیمون پرس رئیس وقت رژیم صهیونیستی

6- دربرابر جنایت ایالات متحده و پادشاهی عربستان در مناطق مختلف جهان سکوت کنید و فقط مسائل داخلی کشورتان را دستاویز ادعاهای حقوق بشری قرار دهید مانند شیرین عبادی فعال اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران.
7- محموله‌ای از خون‌های آلوده را به یک کشور دیگر نظیر ایران بفرستید و از مبتلا شدن مردم آن کشور به بیماری ایدز لذت ببرید مانند لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه

حضور استعماری فرانسه در الجزایر علاوه بر خسارت‌های جبران ناپذیر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تبعات منفی دیگری را نیزبه مردم الجزایر تحمیل کرده است و این سابقه به طور کلی این کشور جنایت‌های ضد بشری به عنوان اهدا کننده نشان افتخار لژیون دارد از جمله آزمایش‌ها هسته‌ای در خاک الجزایر و آسان زیانبر آن که ابعاد دیگری از حضور استعماری فرانسه در این کشور را برملا می‌کند.

تاکنون نیز شماری از الجزایری‌های آسیب دیده از آزمایش هسته‌ای فرانسه در صحرای الجزایر خواستار دریافت غرامت از دولت فرانسه شده‌اند اما پاسخی دریافت نکردند.

شاید بهترین روش برای شناخت ماهیت مدال افتخاری که دولت فرانسه بر سینه دوستانش نصب می‌کند تماشای فیلم به یاد ماندنی پاپیون باشد فیلمی که روایتگر بخشی از جنایت وخونریزی‌های پاریس در همین صد سال اخیر است و افتخارات ملی فرانسه را یادآوری و بازخوانی می‌کند.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: فرنسه ، جایز ، بن نایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار