کارگاه ساخت انیمیشن با تکنیک استاپ موشن ویژه کودکان با حضور اساتیدی از کشور سوئد در کتابخانه مرکزی برپا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان، اولین جلسه از کارگاه آموزش آموزش استاپ‌موشن ویژه کودکان در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

آنا کارین هولتز و هانا ماتیلدا اندرسون اساتید این کارگاه از کشور سوئد در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور پیدا کردند.

هانا ماتیدا اندرسون خطاب به شاگردان ایرانی خود گفت: خیلی خوشحالم از اینکه پیش شما هستم، ما از سوئد به دیدن شما آمده ایم، ۱۲ ساعت طول کشید تا به ایران برسیم، امروز می خواهیم با هم یک فیلم انیمیشن بسازیم .

سپس آنا کارین هولتز فیلمی را که به سبک استاپ‌موشن ساخته بود به بچه ها نشان داد، در مرحله بعد او فریم به فریم انیمیشن را نمایش درآورد، او مرحله قبل از صدا گذاری را معرفی کرد. این فیلم در مورد پاندایی به نام لوئیس بود که با خانواده اش زندگی می کرد.

اندرسون در مورد شیوه ساخت استاپ‌موشن گفت: روش کار اینگونه است که هر عکس را جداگانه ساخته و در کنار هم قرار می دهیم.

آنا کارین هولتز نیز استوری ورک ها که کاغذی عریض شامل ۴ مستطیل هم اندازه بود را بین کودکان پخش کرد و گفت: شما باشد داستان خود را روی این کاغذ نمایش دهید، شروع، مشکل، سپس راه حل و بعد از آن پایان را روی آن رسم می شود. وقتی شخصیت های خود را روی آن رسم کردید و آنها را شناختید آنها بریده و آنها را می سازید.

اولین جرقه های خلق ایده در کودکان زده شد و آنان شروع به نوشتن داستان های خود کردند تا پس از آن بتوانند استوری ورک خود را رسم کنند. کودکان به ۴ گروه تقسیم شدند تا اولین تجربه ساخت انیمیشن خود را آغاز کنند.

پس از آنکه داستان ها آماده شد، شروع به نقاشی کردند شخصیت های داستان خود کردند و عده های هم زمینه داستان را آماده کردند. حال نوبت به بریدن و جدا کردن شخصیت ها رسید تا آنها بتوانند اولین قدمهای خود را در دنیای انیمشین بردارند.

کارین هولتز نیز تبلت هایی که برای تصویر برداری آماده کرده بود به وسیله پایه به میزها متصل نمود، کودکان زمینه ها را روی میز گذاشتند و حال نوبت به متحرک سازی رسید.

شخصیت ها چند میلی متر جابجا می شدند و هر با از آنها عکس گرفته می شد و این آغاز زندگی این شخصیت های جدید کاغذی بود.

کارگاه استاپ‌موشن قرار است در سه جلسه برگزار شود و فردا در کتابخانه مرکزی و پس فردا در باغ گلها باردیگر این کودکان در کنارهم جمع می شوند تا تجربیات خود تکمیل نمایند.

 

انتهای پیام/م

 

برپایی کارگاه ساخت انیمیشن با تکنیک استاپ موشن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار