رییس دانشگاه کاشان گفت:آیین افتتاح و شروع عملیات اجرایی 10 طرح آموزشی با حضور وزیر علوم در آینده نزدیک در این دانشگاه اجرا می‌شود.

عباس زراعت، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایجاد مرکز نوآوری و تجاری‌سازی یکی از این طرح‌ها است که با ارائه طرح‌های تحقیقاتی، طراحی و ساخت بازی‌های های رایانه‌ای در این مرکز کاشان به قطب بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌شود.

وی، تلاش بر معرفی چهره واقعی اسلام به غیرمسلمانان بویژه جوانان را با ایجاد این مرکز تاکیدکرد و گفت:این معرفی در قالب داستان‌های قرآنی، دینی و مذهبی از طریق بازی‌های رایانه‌ای و ساخت انیمیشن انجام خواهدشد.

به‌گفته‌وی، برتری دانشگاه کاشان در بین 10 دانشگاه،قرارگرفتن آن جزء دانشگاه های سطح دو و کسب رتبه نخست آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه هفته گذشته در بین آزمایشگاه های کشور برخی از افتخارات علمی امسال دانشگاه کاشان است.

*ایجاد مرکز ICTP و پژوهشکده رصدخانه ملی در این دانشگاه

رییس دانشگاه کاشان، در ادامه ایجاد مرکز ICTP و پژوهشکده رصدخانه ملی را در این دانشگاه یادآورشد و گفت: با ایجاد این مراکز و رفت و آمد و تبادل اطلاعات علمی محققان و پژوهشگران و منجمان اقصی نقاط جهان به این شهرستان در صورت حمایت مسوولان ، کاشان می‌تواند به قطب علمی و بین المللی تبدیل شود.

زراعت،قرارگرفتن دانشگاه کاشان جزء 5 پنج دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجویان خارجی را تاکیدکرد و گفت: در حال حاضر 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که سعی بر افزایش این تعداد به یک هزار دانشجو است.

وی،ارتباط هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری با دانشگاه کاشان را در راستای رفع نیازهای منطقه و توسعه شهر خواستار شد و افزود: در این راستا شورای پژوهش و فناوری در دانشگاه با 9 کمیته تخصصی در زمینه های مختلف تشکیل شده است که متاسفانه مسوولان شهرستان همکاری لازم را با این شورا نداشتند.

*تشکیل دبیرخانه تعیین مصادیق شعار سال در دانشگاه

به‌گفته‌وی،تشکیل دبیرخانه تعیین مصادیق شعار سال در دانشگاه کاشان درراستای بررسی و ارائه راهکارهای علمی لازم برای تحقق شعار سال در دانشگاه از دیگر فعالیت‌های کاربردی و عملیاتی آموزشی پژوهشی این دانشگاه است.

زراعت تاکید کرد: دانشگاه کاشان برای هرگونه همکاری با مجموعه مدیریت شهری برای رفع نیازهای شهر و توسعه منطقه آمادگی دارد.

وی، در پایان حل مشکل سند زمین‌های دانشگاه را از استاندار اصفهان خواستار شد و افزود: وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان ملی زمین، مدیر واگذاری املاک وزارت راه دستور مساعد را داده‌اند و استاندار در شورای اداری استان هم مصوب کرده‌است اما همچنان شورای شهر کاشان،شهردار و بویژه فرماندار پیگیر این موضوع هستند.

به‌گفته‌وی، به رغم اینکه این زمین دارای کاربری آموزشی است و مدیرکل راه و شهرسازی هم نطر مساعد دارد ما سه سال تمام است که به صورت شبانه‌روزی پیگیر این موضوع هستیم اما هنوز سند زمین برای توسعه فعالیت‌های دانشگاه صادر نشده است.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.