حوزه هنری استان اصفهان، نمایشگاه آثار احمدعربانی طراح « گل آقا »را با همکاری موزه هنرهای معاصر برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایشگاه که با عنوان «تصویرسازی ها و کاریکاتورهای احمد عربانی» برگزار خواهد شد، تعداد ۵۰ اثر کاریکاتور از این هنرمند کاریکاتوریست، پویانما، نویسنده و کارگردان را از ساعت ۱۶ بعدازظهر (۱۶ آبان۹۵) در موزه هنرهای معاصر اصفهان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

موضوع آثار این نمایشگاه آزاد و شامل طرح جلدهای گل آقا، کاریکاتور، تصویرسازی و طرح های اولیه است که تا ۱۲ آذرماه جهت بازدید عموم در این مکان به نمایش گذاشته می‌شود.

یکی از ویژه برنامه‌های این نمایشگاه برگزاری نشست تخصصی در ساعت ۱۶ بعدازظهر روز جمعه ۲۱ آبان ماه و همچنین برپایی ورک شاپ تخصصی در ساعت ۱۴ بعدازظهر روز شنبه ۲۲ آبان با حضور احمد عربانی در موزه هنرهای معاصر است.

گفتنی است، احمد عربانی، متولد اسفند ۱۳۲۶ تهران و دارای مدرک کارشناسی نقاشی و نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ایشان با نشریات متعددی از سال ۱۳۴۷ به عنوان کاریکاتوریست همکاری داشته است.

این هنرمند مدیریت انتشارات نشر پویا و همچنین طراحی جلد کتابهایی مانند حاجی واشنگتن، اولیورتویست و غیره را به عهده داشته و با نشریاتی چون گل آقا به عنوان کاریکاتوریست و مسئول هیات تصویریه این موسسه، مجله طنز خط خطی، روزنامه بهار، روزنامه شرق، روزنامه تجارت، روزنامه اعتماد و ماهنامه اصفهان نیمروز همکاری کرده‌اند.

ایشان ساخت انیمیشن‌های گنج، نقلی و گل های آفتابگردان، انعکاس، خیالباف، سکوت، کدو قلقل زن و.... کارگردانی انیمیشن تبر را انجام‌داده است و تاکنون داور بسیاری از جشنواره‌های سینمایی و انیمیشن بوده و افتخاراتی از جمله دریافت لوح مدال و حمایل افتخار از انجمن حافظان فرهنگ وهنر ایران به عنوان کاریکاتوریست برگزیده ( ۱۳۷۲)، دریافت دیپلم افتخار و مدال ویژه از جشنواره جهانی کاریکاتور (اسکوپیه) کشور یوگسلاوی (درسال ۱۹۷۱ میلادی)،  دریافت دیپلم افتخار جشنواره بین المللی کاریکاتور پرتقال (سال ۱۹۷۲ میلادی)، دریافت تندیس زرین جشنواره بین‌المللی رشد برای مجموعه طرح های یک دقیقه ای را در کارنامه خود دارند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.