در این گزارش، روایت خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان را از مراسم راهپیمایی امروز(13 آبان) خواهید خواند.

حاشیه‌نگاری باشگاه خبرنگاران جوان از مراسم راهپیمایی 13 آبانبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز 13آبان بود؛ 37سال پیش در چنین روزی دانشجویان خط امام(ره) از دیوار سفارتی بالا رفتند که کارش جاسوسی علیه کیان کشور اسلامی ایران بود. 

مردم قدرشناس ایران امسال هم مانند سابق به مناسبت فرارسیدن روز 13آبان، به خیابان ها آمدند و علیه نمادهای استکبار اعلام انزجار کردند. این راهپیمایی حواشی جالبی در بر داشت.

***ساعت 9:15صبح؛ خیابان طالقانی آرام ارام میرفت تا پذیرای سیل عظیم ملت ایران شود. تنها چیزی که به گوش میرسید، صدای سرودها و نوحه سرایی های انقلابی بود.

***جلوتر که رفتیم، پایگاه های هلال احمر و صندوق های کمک به مرمت حرم حضرت علی (ع) رخ نمایی می کرد.

***گروه گروه و گعده گعده در گوشه و کنار خیابان طالقانی ایستاده و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ال سعود را سر می دادند.

***حضور رسانه های گروهی داخلی و خارجی پر رنگ است. برای خبرنگاران سکویی را با داربست مهیا کرده اند. 

***در ضلع جنوب غربی مترو طالقانی، مردی نشسته و اطرافش را از روزنامه ها و مجلات دهه پنجاه و شصت پر کرده بود. روزنامه های کیهان، جمهوری اسلامی، اطلاعات و نشریات گل آقا، زن روز و بهلول از جمله جریده هایی بودند که مرد فروشنده هر کدام را به قیمت 5هزار تومان میفروخت. نکته جالب این بود که مردم استقبال جالب و دیدنی از این حرکت ابتکاری داشتند و به گونه ای با ذوق و شوق مطالب را رصد می کردند که انگار همین دیروز اتفاق افتاده اند!

***پرچم های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس روی زمین نقش بسته بود و مردم با شوق و ذوق و پشت کار از روی آن رد می شدند. برخی به یک بار رد شدن رضایت نمی دادند و برای قرار گرفتن در لنز دوربین عکاسان، چند باری به این حرکت مبادرت می کردند.  

***بازار فروش لوح های فشرده و کتاب های ارزشی، عکس گرفتن های دست جمعی و مصاحبه رسانه ها با مردم در حاشیه مراسم داغ بود. 

***ورزشکاران نیز همپای مردم در مراسم حضور داشتند. ورزشکاران رزمی کار و دوچرخه سواران بیشتر به چشم می خوردند.
***پرچم های سرخ و سبز مزین به شعار لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه ای و پلاکاردهایی با مضمون نفی استکبار بیش از هر چیز دیگری در دست مردم خودنمایی می کرد.

***ساعت حالا از 11:40 گذر کرده بود. از دور صدای اعتراضی به گوش می رسید؛ دشمنان سخنی از موشک نگویند...اراده ملت ایران به گونه ای است که اگر دشمنان روی نقطه ای تمرکز می کنند، می فهمیم که آن نقطه، نقطه واقعی قدرت ملت ماست...

 جلوتر که رفتیم حلقه بزرگی را مشاهده کردیم که ناظران اطرافش منتظر به آتش کشیده شدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند. بوی بنزین همه جا را گرفته بود. پیر و جوان مشغول استماع سخنان انقلابی ناطق مراسم بودند. می شد چهره های سیاسی را نیز از میان جمعیت رصد کرد. از بادامچیان و سروری گرفته تا دبیر کل موتلفه!

پرچم ها پس از ایراد بیانیه پایانی مراسم با شعار الله اکبر مردم به آتش کشیده شد.

نماز جماعت ظهر با حصورمردم در همان محل مراسم راهپیمایی برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار