در عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در جنوب رقه صورت گرفت؛

کامل شدن حلقه محاصره داعش در رقه

نیروهای دموکراتیک سوری با پیشروی در جنوب رقه، محاصره مقر اصلی داعش را کامل کردند.

کامل شدن حلقه محاصره داعش در رقهبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالان سیاسی و نظامی سوری اعلام کردند که ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه توانست با تثبیت پیشروی استراتژیکی خود در جنوب شهر رقه، حلقه محاصره را بر پایتخت تروریست‌های داعش در سوریه کامل کند.

بر اساس نظر فعالان نظامی، نیروهای شرکت کننده در عملیات "غضب فرات" توانستند با پیشروی مهم خود در محیط شهرک "کسرة الفرج" به‌سمت "الضفاف" جنوبی در محله مشلب، محدوده تسلط خود را بر تمامی روستای واقع در مقابل شهر رقه گسترش دهند.

از سوی دیگر فرماندهی کمپین نیروهای دموکراتیک سوری در این منطقه تاکید کرد: نیروهای ما روستای "کسرة عفان" را که در فاصله 6 کیلومتری از جنوب رقه واقع است، آزاد کرده و در این درگیری‌ها 4 تن از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رساندند.

بنابر نظر کارشناسان و فعالان نبردهای میدانی؛ باوجود پیشروی‌های نیروهای دموکراتیک سوریه اما گروه تروریستی داعش عناصر خود را از رقه خارج نکرده و در این زمینه نیز دو طرف به‌هیچ‌گونه توافقی نرسیده‌اند.

شاید یکی از دلایل عدم خروج تروریست‌ها از این منطقه، ترس از هدف قرار گرفتن ستون‌های عناصر خود در حرکت به‌سمت حمص و دیرالزور توسط روسیه باشد.

هم‌اکنون و به گفته "استیفن ابراین" جانشین دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده شرایط اضطراری؛ شهروندان باقی‌مانده در داخل رقه از کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی و خدمات اصلی حیات رنج می‎برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار