مصرف بنزین معمولی در استان چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد افزایش یافت.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجتبی سرداری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲ ماهه اول امسال میانگین فروش روزانه بنزین معمولی در جایگاه های سوخت استان ۷۴۸ هزار و ۱۰۱ لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین فروش روزانه بنزین سوپر طی این مدت در استان هم ۲۱ هزار و ۷۴۲ لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ و چهار دهم درصد افزایش دارد.

سرداری افزود: طی این مدت در مجموع ۴ میلیون و ۷۷۷ هزار لیتر بنزین سوپر و معمولی در سطح چهارمحال و بختیاری به مصرف خودرو‌ها رسیده است.

وی ادامه داد: ۳۵ هزار و ۸۶۲ لیتر نفت گاز (گازوییل) هم در همین بازه زمانی به خودرو‌های درون و برون شهری در سطح استان عرضه شد.

سرداری همچنین گفت: فروش نفت کوره طی این مدت در چهارمحال و بختیاری هفتاد و ۸ دهم درصد و فروش نفت سفید ۳۱ و هشت دهم درصد کاهش داشت که تلاش در جهت تبدیل سوخت و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای نفت سفید در صنایع و کارخانه‌های حرارتی استان، علت اصلی کاهش مصرف سوخت فسیلی است.

استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای ۶۷ نقطه عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی اعم از جایگاه و فروشندگی سکودار شامل ۱۷ باب جایگاه دو منظوره عرضه فرآورده نفتی و سی ان جی (CNG)، ۳۰ باب تک منظوره عرضه کننده فرآورده نفتی و ۲۰ باب تک منظوره سی ان جی ‌می‌باشد.

انتهای پیام/ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار