مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از صدور مجوز ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در خوزستان به جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در نشست مجمع عمومی شوراهای اجرایی جمعیت هلال احمر خوزستان در این خصوص گفت: در چند سال اخیر هلال احمر استان با انجام همکاری‌های فرابخشی در استان در راستای محرومیت زدایی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و نیازمند گام‌های خوبی را برداشته است.

 

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های هلال احمر و دستگاه‌های دیگر، اقدامات مثبتی را در حاشیه شهرها در بحث بهداشت و درمان و سلامت مردم و محرومیت زدایی انجام دادیم، بیان داشت: حل معضلات بهداشتی حاشیه شهرها یکی از این موارد بود که به دلیل برخی مشکلات موجود به تأخیر افتاده بود.

 

خدادادی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با فقر لجستیک و نیروی انسانی مواجه بود که طی سال های اخیر به تدریج این مشکلات برطرف شد، اظهار کرد: در مجموع روندی رو به رشد و فضای امیدوارکنندهای در جمعیت هلال احمر خوزستان شکل گرفته است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان مشکلات بهداشتی در حاشیه شهرها را یکی از معضلاتی تهدید جامعه ما عنوان کرد و اذعان داشت: با ورود به این مسئله و برنامه ریزی مناسب توانستیم آن را حل کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های بشردوستانه و ارائه خدمات داوطلبانه  توسط جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد جمعیت هلال احمر داوطلب محور بودن و بشردوستانه بودن فعالیت‌های آن است که این ویژگی ما را از سازمان های دیگر متمایز می‌کند.

 

علی خدادادی خطاب به اعضای شورای اجرایی جمعیت هلال احمر استان، بیان کرد: انتطار ما از شورای اجرایی هم افزایی و حمایت در راستای اهداف و رسالت های جمعیت هلال احمر است.

 

وی با بیان اینکه به فعالیت‌های هلال احمر نباید با نگاه سیاسی برخورد کرد زیرا ما کارسیاسی نمی‌کنیم و تنها به خدمات بشردوستانه به مردم ارائه می‌دهیم، افزود: سعی کردیم جمعیت هلال احمر را از فعالیت‌ها و نگاه‌های سیاسی دور نگه داریم و نگاه به جمعیت هلال احمر نگاهی ارزشی و خادمانه باشد.

 

خدادادی اظهار داشت: باید برای آینده جمعیت هلال احمر برنامه چشم انداز و افق 20 ساله تهیه کنیم تا جمعیت به یک برند، مرجع و نقطه قابل اتکا تبدیل شود. راه‌اندازی بخش کالیبراسیون تجهیزات پزشکی با استفاده از اعتبارات استانی که در جنوب و جنوب غرب کشور منحصر به فرد است، یکی از این نمونه کارهاست.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با این کار دیگر برای کالیبراسیون تجهیزات پزشکی نیازی به ارجاع آن ها به خارج استان نداریم به طوری اکنون جمعیت هلال احمر تنها جمعیتی در کل کشور بوده که تجهیزات کالیبراسیون در آن راه‌اندازی شده است.

 

علی خدادادی با اشاره به دیگر خدمات جمعیت هلال خوزستان در بخش بهداشت، سلامت و درمان، بیان داشت: راه اندازی بخش طب هسته‌ای، درمانگاه‌ها در شهرهای مختلف از دیگر کارهای شاخصی بود که طی این مدت انجام دادیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اذعان کرد: طرح‌های مختلفی مثل طرح خادم و دادرس را در جمعیت داریم که محور آن ها ارائه آموزش‌های امداد با هدف توانمندسازی اقشار مختلف مردم است.

 

وی گفت: ‌مجوز ساخت 6 پایگاه امداد و نجات جادهای در خوزستان به جمعیت هلال احمر داده شد و  در حال حاضر همه شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها به اندازه کافی اقلام و وسایل کمک آموزشی در اختیار دارند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.