رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان همدان از تعیین مکان پایگاه امداد جاده ای جوکار به ملایر با نظر کارشناسی خبر داد.

تعیین مکان اصلی پایگاه امداد جاده ای جوکار- ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امروز جمعی برخی از اهالی روستای اسلام آباد ملایر در جلوی استانداری برای تاخیر در ساخت پایگاه امداد جاده ای روستایشان جمع شده بودند .


 در میان این اعتراض کنندگان آقای حسینی از اهالی و اعضای شورای روستای اسلام آباد به خبرنگار ما گفت: از سال 1389 قرار بود در روستای ما پایگاه امداد جاده ای تاسیس شود ولی با تاخیر مسئولان هنوز این پایگاه ایجاد نشد و مردم روستای ما با 5 هزار نفر جمعیت همچنان برای خدمات پزشکی با مشکل روبه رو می شوند.

وی با اشاره به مرگ یکی از اهالی روستا در ماه گذشته بر اثر تصادف و دیر رسیدن به بیمارستان اظهار داشت: ما اگر خدمات بهداشتی ودرمانی را متناسب با جمعیت و در داخل روستا داشته باشیم دیگر به تلفقات تصادفی زودتررسیدگی می شود .

آقای زندی یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: زمین مناسب برای ساخت این مرکز فوریتهای پزشکی را مردم روستای ما به دانشگاه علوم پزشکی همدان معرفی کرده اند ولی مسئولان با پشت گوش انداختن و بهانه های مختلف تا به حال برای ساخت آن کاری نکرده اند.
برای بررسی مشکل مردم این روستا با رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان همدان تماس گرفتیم.

دکتر حبیب معصومی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به اعتراض امروز برخی از اهالی روستای اسلام آباد در مقابل استانداری همدان گفت: مکان پایگاه امداد جاده ای جوکار به ملایر با نظر کارشناسی مشخص شده است.

 وی با بیان اینکه پایگاه امداد جاده ای جوکار – ملایر قرار است محدوده 50 تا 60 کیلومتری این مسیر را پوشش دهد افزود: این پایگاه در نزدیکی روستای علوی ایجاد می شود و ساختمان آن آماده است و با تجهیز ما یک دستگاه آمبولانس در این پایگاه برای امداد رسانی و خدمات پزشکی این محدوده به همراه 6 نیروی امدادی و پزشکی مستقر می شود.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه این پایگاه به همه محدوده خود خدمات رسانی می کند اظهار داشت: مردم برای استفاده از خدمات این پایگاه تنها باید با شماره 115 تماس بگیرند و آمبولانس به همراه نیروهای درمانی در محل حادثه حاضر می شوند.

وی ادامه داد: این مکان یابی کارشناسی شده در 4 کیلو متری روستای اسلام آباد است و مردم این روستا باید بدانند این پایگاه به هیچ وجه تنها برای خدمات دهی به اهالی یک روستا ایجاد نشده بلکه هدف اصلی ما از ایجاد این پایگاه ها خدمات رسانی و امداد به مصدومان جاده ای و اهالی روستاهای همجوار است.

فرماندار شهرستان ویژه ملایر هم از قول مساعد برای تجهیز این پایگاه خبر داد و گفت :این پایگاه امسال با تخصیص اعتبارات سال 95 تجهیز و به زودی راه اندازی می شود تا خدمات رسانی با مصدومیان جاده ای سریع تر شود.

عبدالعظیم رضایی تصریحکرد: مکان معرفی شده برای این پایگاه از پیش ساخته شده بود و با نظر کارشناسان بهترین مکان برای خدمات رسانی سریع و فراگیر برای مسیر جوکار به ملایر است.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار