عزیزپور از تخصیص اعتبار برای احداث و توسعه جاده‌های تندرستی (سلامت) در شهر‌ های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  عزیزپور، مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان، گفت: جاده تندرستی یکی از ابتکارات حوزه ورزش همگانی است که مورد حمایت جناب دکتر سلطانی فر نیز قرار گرفت و وزارت ورزش و جوانان از محل اعتبارات ۲۷ صدم درصد بر مالیات ارزش افزوده بخشی از این اعتبار را برای توسعه جاده تندرستی استان‌ها اختصاص داده است.


وی گفت: اعتبارلازم برای عملیات اجرای این طرح در استان لرستان را از مرکز به شکل مصوب گرفته ایم و با برنامه ریزی که انجام داده ایم درصدد احداث و توسعه این طرح ورزشی و سلامتی بخش در فضا‌های مناسب اکثر شهر‌های استان هستیم.

بازسازی پیست دو ومیدانی و احداث جاده‌های سلامت در لرستانعزیزپور با بیان اینکه متولی اجرای این طرح ورزشی دستگاه ورزش وجوانان است گفت: با همکاری کارشناسان معاونت عمرانی استانداری لرستان این پروژه ورزشی انجام خواهد گرفت.


وی با بیان اینکه جاده‌های سلامت در مکان‌هایی احداث می‌شوند که با توجه به فضای لازم مناسب باشند گفت: برای اجرای این طرح ورزشی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها هستیم که ممکن است فضا‌های مناسبی ازجمله پارکه ا. و دیگر فضا‌های شهری را در اختیار داشته باشند و به این طرح اختصاص دهند.


عزیزپوربا تاکید بر نقش شهرداری‌ها در این خصوص گفت: شهرداری‌ها می‌توانند این مکان‌ها را در اختیار حوزه ورزش بگذارند و در این خصوص به دستگاه ورزش کمک کنند وهمچنین دستگاه ورزش وجوانان نیز آمادگی کامل برای همکاری متقابل رادارد.


وی با تاکید برضرورت اجرای طرح جاده‌های سلامت در شهر‌های لرستان گفت: تلاش خواهیم کرد که این طرح را با کمک سایر دستگاه‌های هم عرض ومسئول به انجام برسانیم، چون طرح جاده‌های سلامت زیرساخت مناسبی برای سلامتی عموم مردم است و ما به عنوان دستگاه متولی ورزش استارت کاررا زده ایم و با جدیت تمام نیزعملیاتی کردن آن را پیگیری خواهیم کرد.


عزیزپور با بیان اینکه جاده تندرستی زیرساخت ورزش همگانی و نیاز ورزش‌های مربوط به سلامت عمومی است گفت: درواقع اهالی ورزش همگانی بهره بردار این فضای ورزشی هستند اگرچه در توسعه ورزش قهرمانی نیز می‌توانند نقش داشته باشند.

مدیر کل اداره ورزش وجوانان لرستان درادامه با اشاره به لزوم بازسازی و توسعه پیست‌های دو میدانی در شهر‌های استان نیز از بازسازی ومرمت پیست دومیدانی در هشت شهر استان خبرداد.


عزیزپور گفت: علاوه بر احداث جاده‌های تندرستی درشهر‌های استان در سال جدید؛ پیگیر بازسازی ومرمت پیست‌های دو ومیدانی در شهر‌های لرستان نیز هستیم.


وی با اشاره به اینکه پیست‌های دو میدانی شهر‌های خرم آباد و بروجرد زیرساخت لازم را دارد گفت: پیست‌های دو میدانی این دو شهر فقط ازآن استاندارد لازم افتاده وتن‌ها روکش تارتان آنهان خراب شده است که در این زمینه کارمرمت وتعمیر آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد، ولی در شهر‌های دیگر استان فاقد پیست‌های واقعی هستیم که درصدداحداث وبازسازی آن‌ها خواهیم بود. 

عزیزپور با بیان اینکه ایجاد پیست‌های دو میدانی شرایط لازم را برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی فراهم می‌کند گفت:امسال بحث احداث ومرمت و بازسازی پیست‌های دو ومیدانی هشت شهراستان را در دستور کارقرارداده ایم که بدون شک عملی کردن این طرح کمک خوبی به ارتقاء ورزش همگانی و قهرمانی خواهد کرد.


مدیرکل اداره ورزش وجوانان لرستان در پایان افزود: ورزش دو میدانی با موضوع پیست مرتبط است وعلاوه بر اینکه بر روی رشد ورزش‌های مربوط به این حوزه موثر خواهد بود می‌تواند مورد استفاده دیگر رشته‌های مرتبط با ورزش همگانی نیز قراربگیرد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.