دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی با حضور پنج استان و در بیش از 25 غرفه یک شنبه 4 تیر ماه در پارک ولایت شهر یاسوج برپا شده و تا نهم همین ماه پذیرای علاقمندان، مردم و مسافران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه حضور دارند که در مدت سه روز برپایی نمایشگاه صنایع دستی، به خوبی مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته و همین موضوع بیانگر نقش و ظرفیت این صنعت در ایجاد اشتغال در سطح استان است.

اما معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: یکی از بهترین راه‌های معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی و استانی است و این اداره کل از همه توان خود برای برگزاری این نمایشگاه استفاده می‌کند.

پریسا راد اضافه کرد: سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام‌گذاری شده که با توجه به ظرفیت استان در حوزه صنایع دستی، این صنعت می‌تواند نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال در سطح استان داشته باشد که با اعطای تسهیلات ارزان قیمت تولید محصولات صنایع دستی را به داخل خانه‌ها برده‌ایم.

 وی با بیان اینکه ساماندهی حدود 4 هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان در دستور کار این اداره‌کل است، افزود: هنرمندان ساماندهی شده برای دریافت تسهیلات ارزان به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند تا در قالب کارگاه‌های تولیدی و انفرادی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای استان مشغول به کار شوند که هر کارگاه تولیدی صنایع دستی برای سه تا پنج نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مبادله فرهنگی از دیگر مزیت‌های برگزاری این نمایشگاه است، گفت: در این نمایشگاه محصولاتی از قبیل حصیر، سفال، محصولات داری و زیورآلات عرضه می‌شود و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده شاهد استقبال بیشتر گردشگران و مسافران از این نمایشگاه باشیم.

وی با تأکید بر نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال گفت: در صورت تأمین منابع مالی و همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد ایجاد 736 فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی باشیم.

باقری اضافه کرد: سه روستای سربیشه گچساران، کاکان و کریک به عنوان روستاهای هدف در حوزه صنایع دستی مشخص شدند که ایجاد کارگاه، حمایت فنی و اعتباری و آموزش از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که باید در این روستاهای پایلوت صنایع دستی تحقق یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال گفت: صنایع دستی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تولیدی در استان است و در سال‌های اخیر هم اشتغال خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

 سید موسی خادمی با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی افزود: تولید و عرضه صنایع دستی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب معرفی بیشتر استان و در نتیجه توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.