کاخ سفید مدعی برنامه‌ریزی برای انجام یک حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه شد

کاخ سفید در بیانیه‌ای بی‌اساس مدعی شد احتمالا دولت سوریه در تدارک انجام یک حمله شیمیایی در خاک این کشور است.

کاخ سفید مدعی برنامه‌ریزی یک حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کاخ سفید روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و طی آن مدعی شد، به نظر می‌رسد دولت سوریه در تدارک یک حمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی است. سپس در این بیانیه به «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، هشدار داده شده است در صورت انجام این کار، ارتش این کشور بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: آماده‌سازی یک حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه مشابه حمله شیمیایی است که 4 آوریل بوقوع پیوست و جان ده‌ها نفر از شهروندان غیرنظامی را گرفت.

آمریکا عامل حمله شیمیایی 4 آوریل را بدون ارائه سند و مدرکی، دولت سوریه معرفی کرد و به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، حمله‌ای موشکی علیه یک پایگاه نظامی سوریه صورت گرفت. این نخستین دخالت مستقیم آمریکا در جنگ 6 ساله سوریه بود که موشک‌های آمریکایی مستقیما پایگاهی از ارتش سوریه را هدف قرار می‌دادند. 

مقامات آمریکایی در آن زمان مدعی شدند حمله موشکی را در پاسخ به حملات شیمیایی دولت سوریه انجام داده‌اند و قصد ندارند حضور آمریکا را در جنگ این کشور گسترش دهند.

«نیکی هیلی»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، در حساب توییتر خود در اظهاراتی گزاف گفته بود: مسئول هرگونه حمله آتی آمریکا که به مردم سوریه صدماتی وارد کند، بشار اسد است؛ اما روسیه و ایران نیز به دلیل حمایت از او مسئول خواهند بود.

 

 کاخ سفید مدعی برنامه‌ریزی برای انجام یک حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۶
مثل سگ دروغ میگن .جزء محالاته شیمیائی بزنن .میخوان باختشونو تو عراق وسوریه جبران کنن ومثلا بشاراسد را خراب کنن .دروغه هیچکس باور نمیکنه .آخه هرروز داره پیروز میشه واسه چی شیمیائی بزنه .خدابخواد کارداعشووهابیون تمومه میخوان نذارن تموم شه خیلی نامردن امریکاواسرائیل ووهابیون .خوابتون تعبیرنمیشه .موشک حزب الله وایران به تنشون یک کم خورده باز از رو نمیرن .منتظر موشکهای ما باشین .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۰ ۰۷ تير ۱۳۹۶
همش مدعی میشی ترسو بزدل تو که مدرک نداری چرا زر مفت میزنی فکر کنم دلت میخواد ساعت شمار نتبودی اسراییل رو بیاریم جلوتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۶
کاخ سیاه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۲:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۶
آمریکا حیا کن زر زدن رو رها کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۶ تير ۱۳۹۶
عراق در استانه یک پیروزی راهبردی وحذف داعش دراین کشور قراردارد، ارتش سوریه وجبهه مقاومت نیز درپرتوپیروزی های ارتش عراق در طی روزهای اخیر دست اوردهای بزرگی درعرصه نظامی داشته است، شکاف درجبهه عربی، ودور شدن قطر از سیاستهای ارتجاع منطقه به سردمداری سعودی،همچنین مواضع معتدل ترکیه واستیصال جبهه عبری اسراییلی، امریکا را در وضعیت پیچیده ای قرار داده، که نیاز به یک دستاورد هرچند مقطعی در این دوره را برای انها ضروری مینماید.در وضعیت فعلی،تقویت جبهه مقاومت، از یمن تا لبنان، و مواضع مستحکم روسیه وایران، می تواند،معادله را کاملا دگرگون سازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۶ تير ۱۳۹۶
باز چه خوابی دیدی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۱۷ ۰۶ تير ۱۳۹۶
بانظرهموطنم موافقم چون باختن میخوان ازحرصشون خودشون بزنن بندازن گردن دولت سوریه. بخدا مردنیستت.اشغالن.نجسن.حرامزادن.هرچی بگیم هستن.اصلا انسان نیستن تنشون میخاره برای موشای وطنی ما دلتنگن بزنیم یکدفعه بشه .بااین اوصاف نابودیشون قطعی شده.
France
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ تير ۱۳۹۶
ظاهراً در تدارک یه حمله دیگر هستند ، اینبار باید ایران و روسیه و سوریه جواب درخور به این آشغالا بدن ، موشک باران مواضعشون در جنوب التنف بهترین گزینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۶ تير ۱۳۹۶
S300 وs400رافعال کنیم که دوباره میخوادکرم بریزه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۱۲ ۰۶ تير ۱۳۹۶
صد در صد امریکا خودش میخواد شیمیایی بزنه و ارتش سوریه رو مقصر کنه. و این بهانه حمله. هربار داعش شکست خورد امریکا و اسراییل از پشت خنجر زدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۶
ولعنت الله علی القوم الظالمین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۶
دولت آمریکای خاپن و جنایتکار تصور میکند دنیا یک جنگل است و آمریکا و اعوان و انصارش فقط انسان هستند و بقیه را بصورت حیوان میبیند و به همین جهت خودش به قول معروف می برد و مو دوزد چون او تصور میکند بقیه هیچ نمی فهمند .بدین جهت اعلام میکند سوریه در نظر دارد حمله شیمیاپی به کشور خودش کند و در صورت این اتفاق سوریه را تهدید به حملات موشکی مینماید. جنین اتفاق مشابه ای اخیرا در سوریه مشاهده شد.لذا بایستی کلیه دول آزاد یکبار برای همیشه به این حیوانات بفهمانند که تصور این حیوانات بر عکس است این دنیا جنگل نیست و تصور آنها برعکس است یعنی این حیوانها هستند و بقیه انسانند.
آخرین اخبار