مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: دومین مرکز پزشکی قانونی شهر کرمانشاه در صورت تامین اعتبار امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه اَرتین کمالی در نشست خبری امروز (سوم تیر) به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با تبریک این هفته، به تشریح اقدامات صورت گرفته در پزشکی قانونی استان طی سال گذشته پرداخت.

وی با بیان اینکه کرمانشاه تنها کلانشهری است که یک مرکز پزشکی قانونی دارد، گفت: با توجه به وسعت و جمعیت شهر کرمانشاه، وجود یک مرکز دیگر پزشکی قانونی در سمت دیگر شهر ضروری است.

کمالی تصریح کرد: خوشخبتانه با پیگیری‌های انجام شده و تغییر کاربری زمینی که در مقابل دادگستری کرمانشاه قرار دارد، تلاش داریم تا مرکز دیگری در این محل راه‌اندازی کنیم که امیدوار هستیم اعتبارات آن را امسال دریافت کرده و کلنگ زنی آن را انجام دهیم.

وی با اشاره افتتاح سالن تشریح شهرستان جوانرود در سال گذشته، گفت: با راه اندازی این سالن منطقه اورامانات تحت پوشش قرار می‌گیرد.

کمالی افزود: در سال جاری تلاش داریم سالن تشریح هرسین نیز راه‌اندازی شود و سالن تشریح شهرستان اسلام آبادغرب که بهسازی آن آغاز شده نیز امسال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین تلاش بر این است پزشکی قانونی پاوه امسال کلنگ‌زنی شده و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به احتمال ابلاغ راه‌اندازی "بانک ژنتیک مجرمین" در سال جاری به استان، گفت: اگر این ابلاغ امسال صورت گیرد، کرمانشاه چهارمین یا پنجمین استانی خواهد بود که صاحب این بانک می‌شود.

وی افزود: در این بانک نمونه ژنتیکی مجرمین نگهداری شده و در صورت وقوع خلاف از سوی هر یک از مجرمین بلافاصله با داشتن نمونه از آثار بدن مجرم مانند مو و ناخن در محل جرم، با مراجعه به این بانک ژنتیک می‌توان مجرم را به سرعت شناسایی کرد.

کمالی از اجرای کامل طرح "دادپزشک" در استان خبر داد و اظهار کرد: علی‌رغم مخالفت‌های بسیار بالاخره این طرح در استان اجرا شد.

وی افزود: پیش از اجرای این طرح اجسادی که در منزل فوت می‌کردند اطرافیان آنها با پزشک تماس گرفته و با تشخیص پزشک اگر کالبدشکافی نیاز بود جسد به پزشکی قانونی ارجاع می‌شد و در غیراینصورت مجوز دفن صادر می‌شد و در این بین تعرفه خدمات مشخص نبود و دردسرهای بسیار به وجود آورده بود.

وی تصریح کرد: اما در حال حاضر این روند تسریع شده و نیاز به تماس با پزشک نیست و افراد می‌توانند متوفی را به آرامستان برده و پزشک مورد تایید پزشکی قانونی در محل آرامستان حضور داشته و همانجا معاینه جسد را انجام می‌دهد و درصورت نیاز به کالبدشکافی به پزشکی قانونی ارجا ع داده و در غیراینصورت مجوز دفن را همانجا صادر می‌کند.

کمالی خاطرنشان کرد: در این روند تعرفه ها هم مشخص است و علاوه بر این مزیت پزشک مستقر تبحر بالایی داشته و با دقت بیشتری می‌تواند علت مرگ را مشخص کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال جاری، گفت: با این اقدام قطعا حجم کار پزشکی قانونی استان با توجه به اتفاقات و حوادث احتمالی افزایش می‌یابد. هرچند پزشکی قانونی قصرشیرین فعال است، اما بصورت ویژه در آن زمان در مرز حضور خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر تنها مشکل در این زمینه تامین اعتبارات است و ما هم اکنون به لحاظ خودرو و سایر امکانات با کمبود مواجه هستیم.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.