مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا به میزبانی کشورمان با استقبال کمی از سوی کشورهای مختلف همراه شد.

 به گزارش خبرنگارگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا از 8 تیرماه به میزبانی کشورمان آغاز می شود که کشور های غرب آسیا از جمله عراق،لبنان،سوریه،قطر،فلسطین،امارات،عمان می توانند دئر این مسابقات شرکت کنند.

در حالی که انتظار می رفت برگزاری این رقابت ها به میزبانی کشورمان با استقبال تعداد زیاد کشورها همراه باشد اما کشور های غرب آسیا حمایت چندانی از این مسابقات نکردند به طوری که با وجود کمتر از 5 روز به شروع این رویداد تنها کشورهای سوریه و عراق برای حضور در مسابقات غرب آسیا  اعلام آمادگی کردند.

قهرمان این رقابت ها به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می شود و هرچند این مسابقات با حضور کمرنگ کشورهای غرب آسیا مواجه شد اما یک امتیاز برای شطرنج بازان ما محسوب می شود.

حضور اندک کشورهای غرب آسیا در این رقابت ها تعداد رقبا را کمتر می کند که براساس آن شانس قهرمانی شطرنج بازان کشورمان در هر دو بخش مردن و زنان را افزایش می دهد.

این مسابقات در گذشته به روش دوره ای برگزار می شد و شطرنج بازان کمتری شرکت می کردند اما با توجه به تصمیم اخیر کنفدراسیون آسیا دور جدید مسابقات زون1و3 آسیا با شیوه جدید برگزار خواهد شد به طوری که حضور شطرنج بازان آزاد است و بازیکنان بیشتری قادر به حضور در مسابقات هستند.

 

از طرفی تصمیم جدید کنفدراسیون شطرنج آسیا بابت مسابقات قهرمانی غرب آسیا به نفع شطرنج بانوان است به طوری که در دوره های گذشته تعداد شطرنج زن نسبت به مردان کمتر بود که با تصویب قانون جدید بانوان بیشتری می توانند در مسابقات شرکت کنند.

 استقبال کشورها از مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا هر 2 سال یک بار برگزار می شود 13 کشور غرب آسیا می توانند در آن شرکت کنند.دوره گذشته که این رقابت ها به میزبانی کشور امارات برگزار شد 5 کشور شرکت کردند.

 

با وجود استقبال کم شطرنج بازان غرب آسیا انتظار می رود نمایندگان کشورمان درخشش خوبی در این رویداد داشته باشند و عنوان قهرمانی در هر دو بخش بانوان و آقایان را به خود اختصاص دهد.

 

حضور کم بازیکنان خارجی شانس قهرمانی شطرنج بازان کشورمان را زیاد می کند

 

شهره بیات دبیر فدراسیون شطرنج درباره حضور کشورهای غرب آسیا برای شرکت در مسابقات زون 1 و 3 عرب آسیا تصریح کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا برای نخستین بار است که به میزبانی کشورمان برگزار می شود.تا کنون از بین 13 کور غرب آسیا کشورهای عراق و سوریه برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

 

یک نمره منفی دیگر در کارنامه فدراسیون شطرنج

وی درباره علت استقبال کم کشورهای غرب آسیا از این رقابت ها بیان کرد:زمان ثبت نام از این رقابت ها هنوز به پایان نرسیده است و کشور ها فرصت دارند نام نویسی کنند.البته پیش بینی می شد که کشورهای کمتری نسبت به دوره های گذشته در این مسابقات شرکت کنند. یکی از دلایلی که باعث حضور کم شطرنج بازان آسیایی شد مسائل منطقه ای است که کشورمان با آن درگیر است وبه دلیل شررایطی که کشور ما در غرب آسیا دارد و برخی کشورها رابطه مناسبی با ما ندارند شطرنج بازان ترجیه دادند در این مسابقات شرکت نکنند.

 

وی افزود: اگرچه کشور های کمتری اعلام آمادگی کردند اما حضور کمرنگ شطرنج بازان خارجی زمینه را برای بازیکنان ما فراهم می کنند تا سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار