خطیب جمعه شادگان روز قدس را روز نمایان شدن همبستگی و اتحاد جهان اسلام و اراده مسلمانان برای مقابله با استکبار دانست.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید مجید شرفی، خطیب جمعه شادگان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین(ع) برگزار شد،  به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس و به تعبیر امام راحل، روز قدس، فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام و حکومت اسلامی است.

 

وی بیان داشت: روز جهانی قدس صحنه رویارویی جبهه حق علیه باطل و نماد ایستادگی مسلمانان در برابر زورگویان و زیاده خواهان است.

 

حجت الاسلام شرفی اذعان کرد: کشورهای غربی و حامیان اسرائیل باید بدانند که تا زمانی که اسلام زنده است، مسئله قدس نیز وجود دارد.

 

خطیب جمعه شادگان با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس افزود: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را با عنوان روز قدس نام گذاری کرد تا مسئله فلسطین، به عنوان پاره تن جهان اسلام و قدس، قبله اول مسلمانان، هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نشود.

 

 

امام جمعه شادگان اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند و معادلات سیاسی جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام سید مجید شرفی در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به فرار رسیدن سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) با انفجار بمب به دست منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) از این شهدا به ابرار تعبیرکردند و آن ها را دلسوزانی که درخدمت مردم و انقلاب بودند برشمردند.

 

وی اذعان داشت: حادثه 7 تیر تلخ‌ترین حادثه انقلاب اسلامی ایران است که ۷۲ تن از سران و شخصیت‌های نظام همراه با آیت الله بهشتی توسط دشمن شهید شدند و در واقع، دشمن با این کار خود قصد تضعیف نظام را داشت، ولی از آنجایی که انقلاب ما یک انقلاب الهی بود، در برابر توطئه دشمن ایستادگی کرد و در واقع این حادثه باعث رسوایی و روشن شدن چهره خبیث منافقین و آمریکا شد.

 

حجت الاسلام شرفی اظهار کرد: شهید بهشتی با شهادت خود، حقانیت خود را به اثبات رساند و در این حادثه این موضوع برای مردم روشن شد و در واقع این حادثه یک انسجام و وحدت در بین مردم به وجود آورد و نشان داد که این انقلاب زیر سایه حضرت ولی‌عصر(عج) قرار دارد.

 

وی در پایان خطبه های خود، با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظایف خاص، حساس و پیچیده ای بر عهده دارد، افزود: اعتماد مردم به قوه قضائیه یکی از مهمترین سرمایه‌های این قوه است که باید به عنوان سرمایه مهم اجتماعی حفظ و تقویت شود.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.