راه اندازی مجدد واحد روغن سازی پالایشگاه آبادان موسوم به ایرانول نوید پخش پیشرفت روز افزون اقتصادی در منطقه است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛پالایشگاه آبادان یکی از مهمترین پالایشگاه های کشور در شهرستان آبادان و در ضلع شرقی اروند رود قرار دارد .شروع عملیات نصب این پالایشگاه در سال 1325 و راه اندازی نهایی در سال 1330 بوده است.

این پالایشگاه با تجربه ای بیش از هفت دهه اولین تولید کننده روغن های موتور خودرو و صنعتی در کشور است  که شامل واحدهای فورفورال ، واحد موم گیری و واحد رنگ بری است  که در طراحی اولیه، ظرفیت سالانه آن 25000 مترمکعب انواع محصولات بود.

واحد روغن سازی آبادان تا شهریور ماه سال 1359 فعال بود که به دلیل آغاز جنگ تحمیلی فعالیت آن به مدت 8 سال متوقف شد.

اما نیاز کشور به تولید روغن های صنعتی موجب شد تا متخصصان کشورمان در پالایشگاه آبادان برای راه اندازی این واحد مهم روغن سازی دست بکار شوند . لذا پس از سالها تلاش  و کوشش ،زحمات متخصصان به بار نشست و پس بعد از36  سال تعطیلی  چرخ های تولید در یکی از بزرگترین شرکت های تولیدروغن موتور در آبادان شروع بکار کرد.

مهندس عیسی اسحاقی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در این زمینه  گفت: با بازسازی کامل پالایشگاه آبادان انواع روانکار صنعتی، دریایی و روغن های موتوری ، بنزینی و دیزلی در واحد روغن سازی این پالایشگاه تولید می شود .

راه اندازی واحد روغن سازی پالایشگاه  آبادان  موجب کاهش خام فروشی، افزایش ارزش افزوده ، ایجاد پایگاه مناسب برای صادرات و داشتن انبار مناسب و کاهش قیمت تمام شده محصولات به دلیل منطقه آزاد بودن شده  است.که این امر می تواند رشد اقتصادی منطقه و نیز افزایش درآمد ملی را در پی داشته باشد.

اسحاقی  همچنین افزود:پیش بینی می کنیم  که با تلاش متخصصان و کارگران کشورمان در شرکت روغن سازی ایرانول  سالانه 30هزار تن محصولات صادراتی تولید شود.

قلی نیا مدیر تولید کارخانه ایرانول هم گفت:در این کارخانه  با افزودن  مواد افزودنی به روغن  ، روغن را از خام فروشی  به روغن قابل مصرف در می آوریم که این کار سود آوری بسیاری را در پی  دارد.

شیخ رباط کارشناس فنی شرکت  ایرانول هم در این زمینه گفت:جدید ترین وبا کیفیت ترین روغن های تولیدی خودرو با استاندارد ملی در شرکت ایرانول در حال تولید  و عرضه به بازار مصرف است.

تولد دوباره تولید در کارخانه روغن سازی در آبادان ، علاوه بر اینکه بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین کرده  ، سالانه مانع از خام فروشی بیش از شصت هزار تن روغن پایه موتور شده است  .

هاشمی مدیر کارخانه روغن سازی در آبادان هم گفت:هم اکنون هزار بشکه در روز برنامه تولیدی ما در این کارخانه است وامیدواریم بتوانیم این برنامه را بعنوان برنامه صادراتی محقق سازیم وطبیعتا در آینده انتظار داریم که بتوانیم افزایش ظرفیت های بعدی را هم انجام دهیم .

با راه اندازی خط تولید روغن ایرانول در آبادان سالانه بخش عمده ای از فرآورده های این شرکت بصورت فرآوردی شده به کشورهای خارجی نیز  صادر می شود.

پالایشگاه روغن‌سازی آبادان در آینده ای نزدیک با راه‌اندازی تأسیسات صادراتی و نیز با ایجاد مخازن ذخیره مناسب، تأسیس یک ترمینال مجهز ذخیره‌سازی، نگهداری و اختلاط مواد شیمیایی مطابق استانداردهای شناخته شده و معتبر بین‌المللی در اروندرود و در مجاورت اسکله‌های نفتی سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات لازم پشتیبانی جهت صادرات محصولات تولید شده و واردات مواد اولیه را تأمین خواهد نمود.

با راه اندازی مجدد این کارخانه علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای بیش از  20 نفر مسیر برای صادرات این محصولات هم هموارتر شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.