تهیه ضمانت بانکی یکی از مشکلات اساسی خانواده زندانیان برای ایجاد شغل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عباس اهرابی،مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: اشتغال زایی مهمترین دغدغه خانواده های زندانی است و این خانواده ها برای آماده سازی یک فرصت اشتغال نیازمند تهیه ضامن بانکی هستند که متاسفانه  در این زمینه بسیار مشکل دارند.

وی افزود:از مجموع 52 هزار خانوار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان 330 خانوار، خانواده زندانیان هستند.

اهرابی گفت: این خانواده ها ماهیانه مستمری 50 تا 100 هزار تومان از کمیته امداد دریافت می کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه 200 خانواده دیگر زندانی نیز  از کمک های چند خدمتی شامل خدمات درمانی، شهریه دانشگاه و تحصیل فرزندان  بهره مند هستند، تاکید کرد: این نهاد برای افزایش ارائه خدمات خود به این مددجویان، نیازمند همکاری خیران و سمن ها  است.

وی با تاکید بر حمایت تمامی خانواده های زندانی از سوی خیران،اظهار کرد: متاسفانه خیران تنها  خانواده های زندانی غیر عمد را حمایت می کنند وخانواده های زندانیان عمد از حمایت نیکوکاران بی بهره اند که این امر نیاز به بازنگری جدی  دارد.

اهرابی در رابطه با فعالیت های این نهاد در حوزه اشتغال زایی خانواده های زندانی،تصریح کرد: این نهاد برای کاهش این دغدغه مددجویان در تعامل با بانک ها تلاش کرده است تا آنان به این قشر از مددجویان همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته  به 80 خانواده زندانی وام اشتغال اعطا شد ،بیان کرد: این خانواده ها در زمینه راه اندازی مشاغل خانگی نیز حمایت می شوند.

اهرابی اظهار کرد: در حال حاضر خانواده زندانی نیازمندی که قصد داشته باشد تحت حمایت این نهاد قرار گیرد نوبت بندی نداریم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.