از سال 94 تاکنون کمیته امداد استان با خرید 200دستگاه تراکتور ونیسان نسبت به ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اقدام کرده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه از سال 94 تا کنون بیش از 130 تراکتور به مددجویان روستایی تحت حمایت این نهاد واگذار شده است،گفت : فرزندان خانواده‌های مددجو و زنان سرپرست خانوار که صاحب گواهینامه‌های رانندگی خوردروهای سواری و تراکتور و همچنین دارای زمین کشاورزی یا زراعی هستند می‌توانند برای دریافت خوردو از کمیته امداد ثبت‌نام کنند.

وی ارزش ریالی هر دستگاه تراکتور را به طور متوسط 47 میلیون تومان عنوان کرد و افزود : تا کنون حدود 70دستگاه نیسان هم به مددجویان واجد الشرایط با تخفیف 20 درصدی واگذار شده است.

اهرابی با اشاره به اینکه حداقل ارزش این خودروها بین ۳۰ تا۴۰ میلیون تومان است،گفت: مهمترین اهداف واگذاری این خوردو ها به مددجویان ، پایدارسازی طرح های اشتغال روستایی، توسعه و رونق بخشی به طرح های کشاورزی مددجویان ساکن روستاها و همچنین اسکان خانوارها در روستا و جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: رویکرد کمیته امداد استان این است که برای خانواده‌هایی که دارای شرایط کار هستند، از منابع مختلفی نظیر منابع امداد، تسهیلات بانکی و کمک خیران اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.