مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از شناسایی ۱۲۱ نقطه حادثه‌خیر در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه ۱۲۱ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف و در مجموع ۱۷۶ نقطه دارای تصادف در جاده‌های فارس شناسایی شده است، گفت: تا انتهای سال آینده ۵۰ درصد و تا پایان سال ۹۸ همه این نقاط حادثه‌هیز برطرف می‌شود.


سیاهپور افزود: ۳۰ درصد تصادفت سال ۹۵ به دلیل واژگونی خودرو‌ها بوده که با رفع نقاط پرتگاهی میزان تلفات جاده‌ای در این نقاط کاهش می‌یابد.


وی ادامه داد: در نوروز ۹۶ میزان تلفات جاده‌ای در استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد کاهش داشته است.


سیاهپور بیان کرد: برای بالا بردن عمر روکش‌های آسفالت جاده‌ها و کم کردن هزینه‌ها از آسفالت‌های حفاظتی و کم‌هزینه در جاده‌های مواصلاتی فارس استفاده می‌شود.


وی با اشاره به وجود ۱۱ دوربین نظارت تصویری و ارتقا تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های مواصلاتی فارس به ۱۴۰ سامانه، اظهارکرد: در حال حاضر در ۴۰ درصد محور‌های استان ثبت تخلف به صورت هوشمند انجام می‌شود و در دو سال آینده همه محور‌های استان به سامانه هوشمند ثبت تخلف تجهیز می‌شوند.


سیاهپور با بیان اینکه سامانه ترددشمار در ۱۱۰ نقطه از محور‌های فارس راه‌اندازی شده است، افزود: سامانه سپهتن نه در ۷۰ درصد محور‌های استان فارس عملیاتی شده است و بعد از حوزه مسابری در حوزه حمل و نقل کالا نیز این سامانه فعال می‌شود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس محور‌های «شیراز _ آباده _ ایزدخواست»، «شیراز _ فسا _ داراب _ بندرعباس»، «سه راهی کوار _ جهرم _ لار»، «شیراز _ دشت ارژن» و «قائمیه _ سه راهی راهدار» را ۵ محور حادثه‌خیز استان عنوان و بیان کرد: سال گذشته ۳۶۹ نفر براثر تصادف در این محور‌ها فوت کرده‌اند.


وی تصریح کرد: پیمانکاران ۱۷۰ میلیارد تومان مطالبه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس دارند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.