امام جمعه اردستان گفت: با اجرایی کردن فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه جلو بسیاری از ناهنجاری گرفته می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حسن دهشیری روز یکشنبه در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در فرمانداری اردستان افزود: یکی از وظایف شرعی هر فرد در جامعه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به وجود بعضی ناهنجاری ها و اقدام های خلاف شرع و عرف در جامعه مثل خودکشی ها خاطر نشان کرد: ضعف بنیه دینی و اعتقادی ،اجتماعی و خانوادگی زمینه ساز این گونه اقدام های نامطلوب است.

وی افزود: وظیفه تک تک افراد جامعه است که اگر ناهنجاری، بداخلاقی و قانون شکنی در جامعه مشاهده کردند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: عدم تقید و پای بندی به مسائل شرعی و کمبود مروجان دینی می تواند زمینه ساز مشکلات اخلاقی در جامعه شود.

علیرضا غیور افزود: علاوه برمسائل مطرح شده نبود نشاط و شادابی درسطح جامعه و خمودگی و گرفتگی و مشکلات اقتصادی و روانی و فکری باعث شده یک نوع بی تحرکی و افسردگی در سطح شهرستان بوجود آید.

وی خاطر نشان کرد: روحانیان، فرهیختگان و دستگاه های فرهنگی آموزشی می توانند با ارائه راهکارها و برنامه های فرهنگی، ورزشی و شاداب سازی محیط جلوی بسیاری از ناهنجاری ها را بگیرند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.