مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: تاکنون 50 هزار اظهارنامه در این استان ثبت شده و پیش بینی می شود تا پایان خرداداین تعداد به 90 هزار مورد برسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ محمد سلمانی ؛ مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در نشست خبری گفت: سازمان امور مالیاتی به منظور رفاه حال مودیان، تعامل با مودیان و جلب اعتماد آنها امسال با توجه به تغییرات اجرایی در قانون مالیات ها ، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

وی افزود: 31 خرداد امسال آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی است و توصیه می شود در زمان باقی مانده افراد اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

وی خاطر نشان کرد: این افراد در قانون جدید به سه گروه تقسیم شده اند که گروه اول براساس حجم فعالیت یا مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر مالیات قبل از اخذ معافیت که هر کدام بیش از 30 میلیارد ریال باشد را شامل می شود.

سلمانی با بیان اینکه فارغ از حجم فعالیت، 6 گروه از مودیان دیگر اگر 10 ریال هم حجم فعالیت آنها در سال گذشته باشد، تکلیف دارند دفاتر قانونی را تنظیم کرده و اسناد و مدارک تنظیم کنند، تصریح کرد: این افراد شامل دارندگان کارت بازرگانی، واردکنندگان و صادرکنندگان، صاحبان کارخانه ها، واحد های تولیدی، بهره برداران معادن که دارای مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری باشند.

وی با اشاره به اینکه مودیان با مراجعه به سامانه الکترونیک سازمان امور مالیاتی می توانند از گروه مالیاتی خود مطلع شوند، یادآور شد: گروه اول مکلف به نگهداری دفتر روزنامه و کل، متکی به اسناد و مدارک با رعایت آیین نامه تحریر دفاتر موضوع ماده 95 هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: همه اشخاص حقوقی باید تا پایان 31 تیر امسال اظهارنامه سال قبل را از طریق سامانه الکترونیکی تکمیل کنند.

سلمانی گفت: اختیارات سازمان به مدیران استان ها تفویض شده  و حاضر هستیم بدهی کسانی را که بدهی دارند، تقسیط کنیم و جرائم قابل بخشش را ببخشیم.

وی افزود: 98 درصد از مودیان می توانند از بخشنامه ها استفاده کنند و نیازی به رسیدگی و مراجعه به اداره مالیاتی نیست.

وی تاکید کرد: مودیان به منظور کمک به خودشان اظهارنامه را ارائه و یا از تبصره ماده 100 یا بخشنامه جدید استفاده کنند و صرفا به تکمیل اظهارنامه اکتفا نکنند.

سلمانی با اشاره به اینکه مالیات ها مستقیم به خزانه دولت واریز می شود، افزود: طی پارسال و دو ماهه نخست امسال 480 میلیارد تومان عوارض وصولی به شهرداری ها و دهیاری های سراسر استان کرمان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه منکر فرار مالیاتی در استان نیستیم، تصریح کرد: دو گروه تشکیل داده ایم که به این موارد رسیدگی می کنند و 160 پرونده تشکیل داده ایم که سابقه مالیاتی و پرداخت نداشته اند که سعی می کنیم به زودی این پرونده ها را به قطعیت برسانیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.