با حضور دانشجویان خارجی بیش از ۳۰ کشور آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این آیین با شرکت 400 نفر میهمان خارجی، سفرا، مقامات دیپلماتیک ، دانش آموختگان غیرایرانی و خانواده های آنها برگزار خواهد شد.

حسین زاده با بیان اینکه این جشنواره و آیین نکوداشت به منظور گسترش همکاری های علمی و مراوده های فرهنگی است، تصریح کرد: دانشجویان خارجی سفیران کشور محل تحصیل خود هستند و در صورت ترک کشور با خاطره ای خوش و ماندگار، همواره فرهنگ، تمدن و آیین های کشور محل تحصیل خود را در زادگاهشان تبلیغ و نمایندگی می کنند و بر همین اساس با راهبری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این جشنواره از سوی دانشگاه تبریز و با حمایت استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز، اداره کل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان و دبیرخانه تبریز 2018 برگزار خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: همزمان نمایشگاهی از تاریخ، فرهنگ، صنایع دستی و غذاهای سنتی کشورهای شرکت کننده در پارک ائل گلی به مدت سه روز برپا می شود که می تواند مقدمه ای برای برنامه تبریز2018 بوده و زمینه ای برای شناساندن بهتر تبریز و آذربایجان شرقی در سطح بین الملل باشد.


یادآور می شود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیین نکوداشت و جشنواره فرهنگ ملل به سایت Gcnis2017.ir مراجعه فرمایند.


همین گزارش حاکی است: درحال حاضر ۵۲ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند.


پانزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی و دهمین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی با حضور مقامات کشوری و استانی و دانشجویان بیش از 30 کشور خارجی از 14 الی 16 تیر ماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.