شهرستان فردوس از ظرفیت غنی در حوزه سنگ های قیمتی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ کرمپور،سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردوس در بازدید روز گذشته از دشت های متنوع سنگ فردوس گفت :این شهرستان دارای ظرفیت و پتانسیل غنی در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برخوردار است و نیاز است که مسئولان شهرستان توجه جدی به این امر کنند.


وی افزود: متأسفانه از آنجائیکه حوزه سنگ در شهرستان متولی خاصی ندارد روزانه مقادیر زیادی سنگ بصورت خام از این شهرستان به مقاصد مشهد، اصفهان، کرمان برده می شود و چنانچه نظارت و برنامه خاصی برای این منظور پیش بینی شود با توجه به آموزش بیش از 600 هنر آموز در این زمینه می توان فرصت اشتغال خوبی برای جوانان بوجود آورد.


کرمپور گفت :با توجه به اینکه روند برداشت، فرآوری و تولید و فروش یک زنجیره طولانی است می توان زنجیره اشتغال زایی مناسبی در شهرستان ایجاد کرد.


زحمتکش،رئیس پلیس اطلاعت و امنیت فردوس نیز در این بازدید گفت: نیروی انتظامی در صورت مشاهده و اعلام گزارش مبنی بر خروج غیر قانونی سنگ های قیمتی ، با متخلفان برخورد خواهد کرد.


وی افزود: حقیقت امر این است وقتی چنین ظرفیت بزرگی در شهرستان وجود دارد لذا بهتر است منافع اشتغال زایی و درآمدی آن هم نصیب خود شهروندان فردوسی شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار