گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم های بین المللی و حقوق بشر برای بررسی آثار منفی تحریم های اروپا بر حقوق بشر، نخستین سفر رسمی خود را به اتحادیه اروپا انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی دفتر سازمان ملل، ادریس جزایری گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم های بین المللی و حقوق بشر (کارشناس رسمی سازمان ملل) در سفر به بروکسل تا اطلاعات دست اولی درباره تاثیرات منفی اقدامات اجباری که به وسیله اعضای اتحادیه اروپا بر کشورهای دیگر اعمال می شوند، جمع آوری می کند.

جزایری بعنوان فردی که با نمایندگان کمیسیون اروپا، ‌پارلمان اروپا ‌و سرویس های اقدامات خارجی اروپا دیدار خواهد کرد، گفت: من می خواهم روح همکاری و گفتگو را مورد بررسی قرار بدهم تا ببینم تا چه اندازه اتخاذ،نگهداری،‌ و اعمال تحریم ها تحقق کامل حقوق مربوط به افراد را با مانع مواجه می سازد.

جزایری افزود: من بطور اخص بر روی تاثیرات منفی تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا بر حقوق انسانها، تمرکز خواهم کرد. این حقوق شامل حق زندگی و رشد به آن صورتی است که در گزارش من به شورای حقوق بشر مطرح شده است.

جزایری گزارش خود را درباره دیدارش از اتحادیه اروپا را در سپتامبر 2017 به شورای حقوق بشر تحویل خواهد داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار