مشاور معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست گفت: اقتصاد کشور هر چند مبحث مهمی است، اما توسعه اقتصادی بی‌توجه به ملاحظات زیست‌محیطی مورد قبول نیست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ژما جواهری پور مشاور معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه امروز شاهد برخی بی‌توجهی‌ها به عرصه‌های زیست‌محیطی کشور هستیم.

وی افزود: دریاها و خاک با آلودگی‌ها از دست می‌رود و سمومی که به آب، خاک و هوا وارد می‌شود قبل از هر موجود دیگری زندگی خود انسان را متأثر می‌سازد.

مشاور معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست تأکید کرد: متأسفانه امروز شاهد افزایش سرب و کادمیوم در مواد غذایی و در نتیجه افزایش سرطان در کشور هستیم.

به گفته جواهری پور با تخریب فضای سبز متأسفانه به اتاق‌های بیمارستانی اضافه می‌شود و لازم است با اقدامات جدی و فرهنگ‌سازی این روند تغییر یابد.

وی افزود: برخی سیاست‌گذاران فقط به دنبال اقتصاد هستند، در حالی که توسعه پایدار بی‌توجه به محیط‌زیست حاصل نمی‌شود.

مشاور معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست متذکر شد: بسیاری از کشورها صنایع پیشرفته دارند اما پساب تصفیه شده و آلودگی هوایی به کنترل درآمده است.

جواهری پور به ضرورت فرهنگ‌سازی و اقدام عملی صیانت از محیط‌زیست تأکید کرد و افزود: لازم است فعالیت‌های صیانتی از خود مدیران آغاز شود تا در ادامه از مردم انتظار رفتار مشابه داشته باشیم.

منبع :مهر

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.