سرپرست هیات کاراته استان فارس گفت: در صورت موافقت فدراسیون کاراته، شیراز میزبان مسابقات بین المللی جوانان جهان اسلام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد شلتوک کار سرپرست هیات کاراته استان فارس با اشاره به عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام در سال 2017 برای شهر شیراز گفت: با هماهنگی هیات کاراته استان فارس و دبیرخانه پایتخت جوانان جهان اسلام مقدمات برگزاری یک دوره مسابقه بین المللی کاراته تحت عنوان مسابقات جوانان جهان اسلام فراهم آمده است که در صورت توافق نهایی بین فدراسیون کاراته و دبیرخانه پایتخت جهان اسلام این مسابقه در شیراز برگزار خواهد شد.

 
وی مطرح شدن هر چه بیشتر نام شیراز و استان فارس در جهان اسلام را نخستین دستاورد این میزبانی عنوان کرد.
 
شلتوک کار توسعه صنعت توریسیم ورزشی را یکی دیگر از اهداف برگزاری مسابقات جوانان جهان اسلام عنوان کرد و افزود: گرچه شیراز تنها در سال 2017 عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام را دارد، اما برگزاری موفق مسابقات مذکور می تواند زمینه ثبت یک مسابقه بین المللی را با عنوان شیراز در تقویم فدراسیون کاراته فراهم کند، که در همین راستا گفتگو های مقدماتی با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای برگزاری مسابقه ای تحت همین عنوان در هفته شیراز انجام شده است.
 
وی صنعت گردشگری را یکی پویاترین صنایع در اقتصاد جهانی امروز عنوان کرد و افزود: ورزش، بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ است از این رو میزبانی مسابقات بین المللی در کشور ما می تواند تبلیغات سویی که علیه کشورمان می شود را خنثی کند.
 
سرپرست هیات کاراته استان فارس به جایگاه شهر شیراز و استان فارس در جهان اشاره کرد و افزود: این شهر با ظرفیت های منحصر به فرد فرهنگی، تاریخی و اشتراکات مذهبی خود با دیگر کشورهای اسلامی و منطقه می تواند به عنوان مکانی برای میزبانی مسابقات بین المللی کاراته مطرح شود.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.