زرق و برق چادر های مجلسی، چشم هر بازدیدکننده ای را به خود خیره می کند.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با جای خالی بخش بین الملل، امسال نیز پررنگ تر از ادوار گذشته در غرفه های عفاف و حجاب خوش درخشیده است، غرفه هایی که با همت حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رویداد قرآنی خودی نشان داد و گوی سبقت را در میدان جذب بازدیدکنندگان از غرفه های فروش کتب قرآنی ربود.
 
نمایشگاه قرآن هرساله بهانه ای بوده تا خانواده قرآنی را اعم از ناشران، گرافیست ها و یا حتی طراحان مد و لباس ایرانی را تحت عنوان عفاف و حجاب دورهم جمع کنند، ولیکن در این دوره از برگزاری گستره غرفه های فروش البسه با اینکه ظاهرا در حاشیه قرار گرفته، اما گویی متن اصلی نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

این غرفه ها با توجه به سابقه ی فروشی که در سالهای گذشته داشته است، از همان بدو فعالیت بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» در مرکز توجه بازدیدکنندگان این رویداد بزرگ قرآنی قرار گرفته است.

برخی از بازدید کنندگان و همچنین غرفه داران فروش چادر مشکی و مجلسی در گفتگو باخبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛این موضوع را تایید کردند.

نمایشگاه صرفا یک رویداد قرآنی بزرگ نیست

یکی از بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: با ورودمان به نمایشگاه،شاهد غلبه فضای تجاری به بعد عرفانی قرآن بودیم به گونه ای که برای خرید قرآن و مفاتیح ها باید زمان زیادی را صرف می‌کردیم و این امر تا اندازه‌‌ای باعث ناراحتیمان شد.

وی در ادامه به تأثیر انکارناپذیر فروش چادر،روسری،تابلوهای قرآنی و هنری در پررنگ کردن بعد عرفانی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: با این وجود توجه بیش از اندازه مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن به جنبه‌های تجاری،از نظر من و همسرم که به دیدن نمایشگاهی با محوریت قرآن آمده بودیم، وجهه خوبی ندارد اما کلیت برگزاری نمایشگاه تا به اینجای کار خوب بوده است.

هیچ‌جای دنیا نمایشگاه‌های بین‌المللی، اینگونه برگزار نمی‌شود .

حجت الاسلام محمود رضا ذکاوت مشاور امور فرهنگی بیمارستان خاتم الانبیاء در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: الحمد الله در تمام مدت برپایی نمایشگاه، با توجه به اطلاع رسانی هایی که از سمت روابط عمومی نمایشگاه و صدا و سیما شده است، با استقبال خوبی از سوی مردم داشته ایم و با توجه به اینکه در بهار قرآن هستیم، این رویدادبزرگ بستر مناسبی است تا مردم با تازه های نشر قرآنی آشنا شوند. البته که نمایشگاه امسال نیز از صرف اینکه فقط قرآنی باشد خارج شده است.

وی در ادامه افزود: این چند بعدی شدن نمایشگاه، از جهاتی مثبت و از سوی دیگر هم منفی است. ولیکن این رویداد را صرف یک نمایشگاه قرآن نمی شود دید، بلکه یک نمایشگاه عمومی است و بخش عمده آن به عرضه مباحث اسلامی عفاف و حجاب پرداخته است، فروش کتب هم وجود دارد، اما ما این را در نمایشگاه کتاب هم داریم.

حجت الاسلام ذکاوت در بازدید خود از نمایشگاه قرآن بیان کرد: بیست و پنجمین دوره از این رویداد قرآنی، نمایشگاهی بین المللی است، شما در هیچ یک از نمایشگاه های بین المللی دنیا این همه تنوع بخش در برگزاری نمایشگاه ها نمی بینید و صرفا هر رویداد بین المللی، تخصصی است. اما اینجا فروش پارچه، چادر و لباس و ... چه ربطی به نمایشگاه قرآن دارد؟ به عقیده من ای کاش به جای این همه حجم محصولات رنگارنگ البسه، در مقابل حمله دشمنان به فضای مجازی و فرهنگ اسلامی، آسیب های اجتماعی را با برپایی نشست های تخصصی فضای مجازی و پلیس فتا به مردم معرفی می کردند و از همین ظرفیت برای گسترش رویکرد قرآنی در فضای مجازی استفاده می کردند.

گفتنی است، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار