همزمان با افزایش دمای هوا مدیریت مصرف برق مازندران درباره مصرف بهینه برق به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شهابی مدیر عامل برق منطقه ای شرق مازندران گفت: در تابستان مصرف برق به 3 هزار مگاوات می رسد که این میزان افزایش هزار مگاواتی را نسبت به شرایط عادی نشان می دهد .

وی خواستار مصرف بهینه انرژی و نقش آفرینی مردم در صرفه جویی برق شد و افزود: مصرف امسال برق 8 درصد رشد را نشان می دهد و به هزار و 100 مگاوات رسیده است .

مدیر عامل برق منطقه ای شرق مازندران به افزایش حضور مسافران اشاره کرد و گفت: مصرف برق در اوج حضور مسافران در مناطق شرق به هزار و 800 مگاوات می رسد .

شهابی افزود : با کاهش مصرف 10 درصدی مدیریت بهینه مصرف انرژی ایجاد می شود .

وی گفت: پارسال یک میلیارد تومان مشوق ویژه کنترل مصرف انرژی ترانستورهای برقی پرداخت شد و این مشوق ها امسال نیز به دستگاههای اداری در صورت کاهش مصرف انرژی پرداخت می شود .

فرحزاد مدیر عامل شرکت برق منطقه ای غرب مازندران هم میزان مصرف برق در فصل گرما را 580 مگاوات دانست گفت: دقت در استفاده از وسایل سرمایشی و برقی را خواستار شد .

وی افزود : مصرف کننده های تجاری نیز با استفاده از لامپ های کم مصرف مدیریت مصرف بهینه انرژی را انجام می دهند .

فرحزاد به افزایش میزان مصرف برق در روزهای پایانی هفته اشاره کرد و گفت: پارسال 5 درصد افزایش مصرف برق وجود داشت و امسال تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیتهای کاهش مصرف صرفه جویی صورت گیرد .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.