رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد از فعالیت ۱۷۲ هنرمند صنایع دستی در ۱۷ رشته در شهرستان گناباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا شناسایی گفت: یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که نقش ویژه‌ای در صادرات غیرنفتی، اشتغال زایی و جذب گردشگران دارد.

وی افزود: شهرستان گناباد به عنوان یکی از شهرهای کهن از جایگاه ویژه‌ای در بحث صنایع دستی در سطح استان و کشور برخوردار است به طوریکه سفال‌مند گناباد یکی از سه خاستگاه اصلی این هنر در سطح کشور می‌باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد با بیان اینکه تاکنون برای ۱۷۲ هنرمند صنایع دستی در ۱۷ رشته هنری کارت شناسایی صادر شده است گفت: در سطح شهرستان ۱۵ کارگاه صنایع دستی و ۱۲ فروشگاه وجود دارد.

شناسایی افزود: از آنجایی که صنایع دستی نقش مهمی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارد بنابراین می‌طلبد به صورت جدی حمایتهای لازم صورت پذیرد که میتوان به طرح بیمه تامین اجتماعی هنرمندان، آموزش و آرائه تسهیلات و شرکت در نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

وی گفت: در همین راستا با کمک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد دوره جامع آموزش سفالگری شامل چرخ کاری، طراحی، نقاشی، بسته بندی و فروش برای ۵۵ نفر از بانوان روستای‌مند در حال برگزاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد خاطرنشان کرد: در جهت حمایت مالی از هنرمندان برای ۱۱۳ نفر در قالب ۳۹ طرح پشتیبان مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که تاکنون ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.