مراکز درمانی شیراز روزانه به ۷۰۰ واحد خونی نیاز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسن کریمی مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به اینکه شیراز در سراسر کشور بیشترین گروه‌ های خونی را نیاز دارد گفت: در استان روزانه 600 تا 710  واحد فرآورده خونی برای تامین سلامت بیماران نیاز است.

 
وی بیان کرد: به دلیل زیاد بودن عمل های جراحی که در بیمارستان ‌های شیراز انجام می‌شود، مراکز درمانی فارس در بین بیمارستان ‌های کشور پس از تهران در فهرست بیشترین مصرف‌کننده فراورده‌های خونی قرار دارند.
 
کریمی بیشترین نیاز گروه خونی در سازمان انتقال خون فارس را گروه‌ خونی منفی اعلام کرد و ادامه داد: از افرادی که دارای این گروه ‌های خونی هستند دعوت می شود که برای درمان بیماران نیازمند به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
 
وی با بیان اینکه از اهداء هر فردخون دهنده، 3 فرآورده خونی از جمله گلبول‌ های قرمزفشرده، پلاکت و پلاسما برای تزریق به بیماران فراهم می شود، افزود: راه اندازی بانک سلول های بنیادی در استان برای عمل پیوند مغز و استخوان ضروری است.
 
مدیرکل انتقال خون فارس تهیه و راه‌اندازی بانک سلول‌های بنیادی در استان را برای عمل‌های پیوند مغز استخوان ضروری دانست و افزود: در این روش خون خود فرد در زمان درمان بیماری مورد استفاده قرار گرفته و موجب کاهش انتقال بیماری‌ های خونی و واکنش بدن نسبت به خون می‌شود.
 
وی بابیان اینکه 55درصد اهداء کنندگان خون، دائمی هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه گروه‌ های سنی 18 تا 60 ساله می‌توانندخون سالم اهداء کنند، اما به دلیل های مختلف اهداء کنندگان خون در استان، افراد بین سنین 35تا 55ساله هستند.
 
کریمی اضافه کرد: پارسال 161 هزار و 881 واحد خون از سوی مردم اهداء شد که متعلق به آقایان بوده، و 50 درصد اهداء کنندگان خون، افراد ثابت هستند که به صورت دائم خون اهداء می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: مقدار خون اهداء شده در پارسال،به 500 هزار بیمار نیازمند خون حیاتی دوباره بخشید.
 
مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: بیشترین گروه اهداء کننده خون گروه او مثبت بوده و 140 نفر دیگر هم از گروه های خونی کمیاب و دیگر گروه‌ های خونی بوده اند که ساکنان استان فارس هستند.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار