طرح ملی دادگاه درمان مدار از تیرماه در قزوین اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل بهزیستی استان در جلسه راهبردی مدیریت معتادان متجاهر گفت: این طرح با هدف درمان، کاهش آسیب، توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر به صورت آزمایشی از تیرماه اجرا می‌شود.
 
اجرای طرح دادگاه درمان مدار به زودی
 
علیرضا وارثی افزود: در این طرح معتادان متجاهر از طریق دادگاه به مرکز هماهنگی و مدیریت دادگاه درمان مدار معرفی می‌شوند و تیم مستقر در آنجا شامل روانپزشک، روانشناس، مددکار، ضابط قضایی و نیروی انتظامی، این افراد را به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد: افراد پس از بهبودی و برداشته شدن حکم قضا از آن‌ها، از سوی تیم مستقر در مرکز هماهنگی و مدیریت دادگاه درمان مدار، ارزیابی و برای اشتغال، کسب مهارت و مسکن به دستگاه‌های مربوطه معرفی خواهند شد.

علیرضا وارثی با بیان اینکه ۴ استان قزوین، یزد، البرز و تهران پایلوت اجرای این طرح هستند، افزود: مدت زمان اجرای این طرح ۶ ماه است و ۱۰۰ معتاد متجاهر مشمول این طرح می‌شوند.

وی اضافه کرد: یک مکان از طریق یک موسسه خیریه برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در این جلسه گفت:: ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر بسیار سخت است چرا که کارفرمایان برای پذیرش این گونه افراد رغبت ندارند و مشوقی هم برای ترغیب کارفرمایان وجود ندارد.

بابایی گفت:: همچنین بحث آموزش و بیمه معتادان بهبود یافته از مواردی است که باید در اجرای این طرح به آن پرداخته شود.

انصاری رییس کل دادگستری استان هم در این جلسه بر مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت:: در اجرای این طرح بیش از هر چیز نیاز به حمایت‌های تدبیری داریم و لازم است که دستگاه‌ها امکانات خود را در اختیار بگذارند.

وی افزود: هدف ما در این طرح بهبود معتادان متجاهر است.

شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه بر همکاری دستگاه‌ها برای ساماندهی معتادین تاکید کرد.

در این جلسه اعضای کمیته طرح دادگاه درمان مدار برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.