یک فعال حوزه صنعت گفت: سازمان‌های متولی آموزش نیروهای متخصص باید آمار دقیقی ارائه دهند تا مشخص شود چند درصد از تحصیلکرده‌های حوزه صنعت جذب بازار کار شده اند.

حسن عمادی ، فعال حوزه صنعت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امید جوان ها برای کار در صنایع بسیار پایین بوده زیرا فعالیت در شغل هایی مانند مسافرکشی، راحت تر و سودمندتر است.

وی در ادامه افزود: سازمانی مانند سازمان فنی و حرفه ای که متولی آموزش نیروی انسانی برای فعالیت های صنعتی است باید هر ساله آماری از افرادی که مدرک آموزش تکمیلی گرفته اند و افرادی که در حوزه صنعت مشغول بکار شده اند، ارائه دهد تا آمار دقیق نشان بدهد که چند درصد از تحصیلکرده های حوزه صنعت جذب بازار کار شده اند.

عمادی تصریح کرد: متاسفانه اتفاقی که در سال های اخیر رخ داده، این بوده است که نیروهای متخصص وارد صنعت نشده و در عوض نیروهای غیرمتخصص به این حوزه ورود کرده اند و تا دو سال به واحد تولیدی ضرر وارد می کنند تا تجربه لازم را به دست آورند.

وی در پایان تاکید کرد: افزایش تعداد واحدهای نظارتی در کشور بویژه در حوزه صنایع، می تواند میزان اشتغالزایی متخصصان تحصیلکرده در این زمینه را افزایش دهد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار