رئیس جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس طرح جدیدی را برای مقابله با افراط‌گرایی اجرایی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه، و "ترزا می"، نخست‌وزیر انگلیس، امروز یک کمپین مشترک را در مقابله با افراط گرایی و تروریسم آنلاین راه‌اندازی می‌کنند.

رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس عصر امروز در کاخ الیزه با یکدیگر دیدار می‌کنند و سپس مسابقه فوتبال دوستانه میان فرانسه و انگلیس را تماشا خواهند کرد. 

بر اساس طرح مشترک مکرون و ترزا می، اگر شرکت‌های فناوری از جمله فیس‌بوک و گوگل تلاشی علیه فعالیت آنلاین تندروها انجام ندهند، جریمه خواهند شد. همکاری نکردن شرکت‌های فناوری اطلاعات با این طرح، مسئولیت حقوقی جدیدی برای آنها ایجاد می‌کند که پرداخت جریمه بخشی از آن است.

در گفت‌وگوهای دوجانبه میان این دو، راه‌های متوقف کردن افراط‌گرایی آنلاین با کمک ساخت ابرازهای جدید و بهره بردن از همکاری شرکت‌های فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طرح مذکور از جمله اولویت‌های شخصی ترزا می، از زمان روی کار آمدن بود. مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز هفته آینده آغاز خواهد شد و ترزا می تلاش می‌کند تا پیش از آن، وعده خود را درباره مبارزه با افراط گرایی عملی کند.

ترزا می و امانوئل مکرون درباره اجرایی شدن طرح برکسیت نیز با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد. در حالیکه انتخابات پارلمانی انگلیس چندان به سود ترزا می پیش نرفت و او نتوانست اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد؛ اما در طرف مقابل مکرون به موفقیت بزرگی در انتخابات پارلمانی فرانسه رسید و بیش از هر زمان دیگری جایگاه خود را در راس قدرت این کشور تثبیت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار