مدیرکل هواشناسی فارس گفت: در 30 سال گذشته تاکنون دمای بالاتر از 50 در استان فارس نداشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالکریم جامع امروز مدیرکل سازمان هواشناسی فارس با بی‌اساس خواندن شایعات در مورد دمای بالاتر از 50 درجه برخی شهرهای فارس گفت: در 30 سال گذشته تاکنون دمای بالاتر از 50 در استان فارس نداشته‌ایم.

جامع افزود: دمای هوای شیراز در روزهای اخیر با متوسط سال های قبل تفاوت ندارد و تغییرات دمای هوا بین نیم تا یک و نیم درجه است و امسال بالاترین دماها را در شهرهای شمالی استان ثبت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بعضی مواقع ممکن است تغییراتی در دما به سبب نفوذ سیستم‌های آب و هوایی جدید رخ دهد اما اکنون سیستم خاصی رصد نشده و گرم باد هم ممکن است تنها چند درجه دما را بالا ببرد چنانکه در روزهای ماه رمضان امسال دما اندکی بالا رفت و دوباره به سطح تعادل بازگشت.

جامع بیان کرد: در سطح شهر نیز تغییرات دمایی حداکثر تا یک درجه است و اگر جایی بدون درخت و آسفالت باشد در حدود یک درجه گرم‌تر از نقاط سرسبز خواهد بود و از جمله در زمستان صدرا، گلستان و جاده سپیدان حداکثر تا دو درجه سردتر از نقاط دیگر است.
 
وی با بیان این‌که در شرایط فعلی دمای شیراز 34 تا حداکثر 35 درجه است، اظهار داشت: حداکثر دمای شیراز در 30 سال گذشته 43.2 سانتی‌گراد بوده و گرم‌ترین شهر استان لامرد دمایی در حدود 49 درجه داشته است.
 
مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه بر این‌که هیچ شهری در فارس دمای بالاتر از 50 درجه ندارد، تصریح کرد: این‌که ما حداکثر دما را برای یک سال در لامرد 49 درجه اعلام می‌کنیم به معنای آن نیست که در تمام طول هفته یا سال 49 درجه بوده بلکه حداکثر مطلق دما در یک ساعت خاص اندازه‌گیری شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار